El cap de Recursos Humans de Ryanair, Darrell Hugues, ha negat aquest dimecres que la companyia hagi sotmès als treballadors de la base de Girona a coaccions i ha assegurat que les novacions de contracte s'han fet d'acord amb la legislació espanyola.
En roda de premsa des de Barcelona, Hugues ha explicat que ja ha rebut la carta d'Inspecció de Treball del Ministeri i ha assenyalat que la modalitat de fixes discontinus ja s'ha utilitzat "gran part de l'any" a la base de Vilobí d'Onyar i en d'altres estacionals, com la de Palma de Mallorca. "No és una qüestió de negociar, és un contracte molt simple", ha continuat el responsable de recursos humans "i la gent té l'opció d'acceptar-lo o no, i la gran majoria ho ha fet", ha afirmat el directiu de Ryanair. Tot i que no ha volgut entrar en detalls, ha comentat que són "més de 100" i que seran "suficients" per garantir el funcionament de la base, de manera que no preveu noves contractacions per substituir els qui siguin acomiadats a partir del gener.
Els directius de Ryanair s'han referit a la crisi dels Boeing 737 max com el principal causant del tancament de bases de la companyia arreu d'Europa, del qual Girona se n'ha salvat al darrer moment després d'un polèmic canvi en les condicions dels treballadors, ja que passen a ser fixos a fixos discontinus, a més de perdre l'antiguitat, entre d'altres. El cap de Recursos Humans, Darrer Hugues, ha defensat la legalitat de la proposta tot i els expedients que mantenen oberts el govern espanyol i la Generalitat i ha deixat clar que "no és una qüestió de negociar" sinó "d'acceptar o no" el contracte que ofereix l'aerolínia. Segons ha assegurat, més de 100 treballadors ja ho han fet i estan "contents" per poder conservar la feina.
Hugues ha afegit que el model fix discontinu també s'ha utilitzat a l'Aeroport de Palma de Mallorca i en d'altres més estacionals d'arreu d'Europa. Segons ha dit, aquest és un tret que "malauradament s'ha d'afrontar" en el cas de Girona i que el seu objectiu seria que pogués operar tot l'any. A més, ha insistit que és un tipus de contracte molt habitual a l'Estat, en especial en el sector del turisme. De moment, la companyia té previst deixar un avió a Vilobí d'Onyar durant l'hivern i augmentar fins a cinc a l'estiu. Així mateix, l'aerolínia no descarta utilitzar aparells d'altres companyies del hòlding, com Malta Air i Lauda perquè operin des de Girona.
L'aerolínia tenia previst incorporar a la seva flota més de 200 Boeing 737max a la seva flota en els pròxims anys, dels quals 58 havien de ser per al 2020 i acabaran sent només "entre 0 i 10", segons el responsable de màrqueting, Kenny Jacobs, que es traduirà en un 3% el descens de passatgers en els aeroports de Barcelona, Girona i Reus davant el 2% de la mitjana a tot l'Estat. La multinacional nord-americana va suspendre la producció d'aquest model però pel cap de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, això no serà un problema i ha assegurat que ha sigut perquè hi ha una manca d'espai per estacionar el avions ja construïts però que no poden volar.
D'altra banda, els directius de la companyia han explicat que s'han reunit amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Isidre Gavín, i han assegurat que la relació amb la Generalitat "és molt bona". A més, han demanat que Aena pugui bonificar part de les taxes a aeroports estacionals de la mateixa manera que ho fa amb les illes.
Hugues ha afegit que el model fix discontinu també s'ha utilitzat a l'Aeroport de Palma de Mallorca i en d'altres més estacionals d'arreu d'Europa. Segons ha dit, aquest és un tret que "malauradament s'ha d'afrontar" en el cas de Girona i que el seu objectiu seria que pogués operar tot l'any. A més, ha insistit que és un tipus de contracte molt habitual a l'Estat, en especial en el sector del turisme. De moment, la companyia té previst deixar un avió a Vilobí d'Onyar durant l'hivern i augmentar fins a cinc a l'estiu. Així mateix, l'aerolínia no descarta utilitzar aparells d'altres companyies del hòlding, com Malta Air i Lauda perquè operin des de Girona.
L'aerolínia tenia previst incorporar a la seva flota més de 200 Boeing 737max a la seva flota en els pròxims anys, dels quals 58 havien de ser per al 2020 i acabaran sent només "entre 0 i 10", segons el responsable de màrqueting, Kenny Jacobs, que es traduirà en un 3% el descens de passatgers en els aeroports de Barcelona, Girona i Reus davant el 2% de la mitjana a tot l'Estat. La multinacional nord-americana va suspendre la producció d'aquest model però pel cap de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, això no serà un problema i ha assegurat que ha sigut perquè hi ha una manca d'espai per estacionar el avions ja construïts però que no poden volar.
D'altra banda, els directius de la companyia han explicat que s'han reunit amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Isidre Gavín, i han assegurat que la relació amb la Generalitat "és molt bona". A més, han demanat que Aena pugui bonificar part de les taxes a aeroports estacionals de la mateixa manera que ho fa amb les illes.
Compra d'Air Europa per part d'IAG
El cap de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, també ha valorat la compra d'Air Europa per part d'IAG i ha qualificat l'operació de "molt intel·ligent". Aquest nou escenari, segons Jacobs, segurament obligarà a Air Europa a alliberar alguns slots i ha qualificat Air Europa de companyia "excel·lent". "És una mostra de la consolidació que s'està donant (al sector), no només en companyies financerament dèbils sinó fortes com Air Europa", ha subratllat.
Noves rutes a l'estiu del 2020
Ryanair també ha donat a conèixer el calendari d'estiu per a l'estiu que ve a Barcelona, on oferirà dos destinacions més a Atenes i Riga, amb tres i dos vols setmanals, respectivament; i noves freqüències a Colònia, Cracòvia i Màlaga. En total, seran 52 rutes amb 7,8 milions de passatgers anuals. Des de Girona, Ryanair volarà a l'Alguer i a Londres Southend, amb tres i dos vols setmanals, i oferirà un trajecte diari a Bristol. En total, seran 41 rutes que preveuen transportar 1,1 milions de persones.
Per últim, des de Reus, afegirà vols a Londres Stansted, amb quatre vols a la setmana. En total, seran 13 rutes i 420.000 passatgers.
Per últim, des de Reus, afegirà vols a Londres Stansted, amb quatre vols a la setmana. En total, seran 13 rutes i 420.000 passatgers.