El projecte, que es va aprovar aquest dijous pel Govern de l'Ajuntament de Girona, preveu eliminar les vint-i-tres places d'aparcament de zona blava que hi quedaven per poder eixamplar un terç les voreres i guanyar espai pels vianant i convertir-lo així en una zona de passeig, tenint en compte que es tracta d'una de les vies principals de l'eix comercial de Girona. A més, també eliminiran vint places d'aparcament en zona de càrrega i descàrrega davant del mercat
A més, l'actuació inclou reconduir el trànsit que es crear al sector de la plaça del Lleó fent més gran l'actual rotonda actual i impedint que els cotxes que provinguin del carrer Pare Claret puguin accedir-hi ja que se'ls obligarà a girar a la dreta cap al Carrer Migdia. A l'últim tram de Pare Claret s'hi instal·larà una plataforma elevada per garantir la pacificació de trànsit, per tal que hi circulin menys cotxes. Segons Pluma, amb aquest canvi es pretén 'millorar la fluïdesa' en aquest sector especialment en hores punta. També en el sector de la plaça del Lleó es tornarà a pavimentar la via i s'eliminarà l'aparcament que hi ha perquè s'hi puguin instal·lar parades de venta així com espais de càrregues i descàrregues.
La resta del tram del carrer Migdia, al costat dels números imparells, bàsicament es renovaran serveis, a més de situar-hi arbrat i elements de mobiliari urbà (parades de bus, espais de càrregues i descàrregues i llocs per contenidors. Al costat dels números parells també s'amplia la vorera, però tenint en compte que serà més estreta, només s'hi posarà enllumenat.
A partir de la seva aprovació aquest dijous, el projecte es presentarà al públic en un període de 30 dies i després s'iniciarà la seva licitació. Es preveu que les obres comencin a mitjans del mes d'octubre, tot i que es podrà ajustar el seu inici en funció dels calendaris, ja que podria afectar la temporada de Nadal, tenint en compte que el carrer Migdia és una de les vies importants del sector de l'eix comercial gironí.
Segons ha destacat el regidor d'Urbanisme, és una 'obra complicada' ja que es tracta d'un carrer 'molt transitat', i que per això s'haurà d'acordar de quina manera s'executa per tal d'interferir el 'mínim possible' l'activitat del carrer.
Nou dipòsit d'aigua a Montilivi
D'altra banda, l'Ajuntament de Girona ha atorgat a Aigües de Girona, Salt i Sarrià de Ter, la construcció d'un nou dipòsit d'aigua al barri de Montilivi. El dipòsit en bombeig es carregarà en les hores en què la tarifa elèctrica sigui més baixa per tal de produir estalvi en la càrrega. La seva capacitat és de 3.500 m3.
El pressupost és de 691.082 euros i les obres duraran vuit mesos. El dipòsit es construirà encaixat amb la carena del Puig de Montilivi per tal de reduir l'impacte visual, segons ha afirmat el regidor d'Urbanisme, Joan Pluma.