El ritme de vida de molts ciutadans és cada dia més frenètic. Aquest fet obliga a comprar 'online' gran part de productes que anteriorment hom adquiria directament des de la botiga. Aquest fet però, no deixa de ser paradigmàtic i un tant absurd en el moment que compres per manca de temps però aleshores no ets mai a casa durant les hores que el servei de missatgeria ho reparteix. En els domicilis familiars on gairebé sempre hi hagi algú a casa, aquesta situació no sol representar cap problema, però les llars s'han transformat i cada vegada costa més que algun dels seus components estigui disponible a qualsevol hora.
Aquest canvi en les necessitats i hàbits de compra dels consumidors han dut algunes companyies a adaptar-se i oferir nous serveis als clients. Un exemple d'això és MediaMarkt Girona, el qual treballa per adaptar-se a aquestes noves necessitats posant al client al centre del customer journey.
L'empresa gironina s'ha proposat convertir-se en el principal l'aliat dels consumidors i acompanyar-los en tot el procés de compra per oferir-los la millor experiència possible. Als darrers anys, la companyia ha adaptat el seu model de negoci per situar el client al centre de la seva estratègia. Quan MediaMarkt va arribar a Girona al 2001, el seu objectiu era apropar la tecnologia a tothom, oferint el millor assortiment de productes als millors preus. Ara, l’empresa líder en distribució d'electrònica de consum vol acompanyar al client en el món digital, convertir-se en el seu soci i ajudar-lo a treure el màxim partit de la tecnologia.
Model Omnicanal
Per aquest motiu, MediaMarkt ha integrat tots els seus canals de venda, l’online i la botiga, en un model omnicanal, on a la venda de productes d'electrònica de consum s'afegeix una àmplia oferta de serveis i solucions personalitzades que milloren l'experiència de compra i que satisfan les necessitats de conveniència i rapidesa en els lliuraments i recollides de comandes. MediaMarkt Girona funciona com un fulfillment centre on es poden recollir les compres realitzades a la web en tan sols 30 minuts. La recollida es realitza de forma molt ràpida a la zona de Pick-Up situada al lateral de la botiga.
Els clients de MediaMarkt Girona també disposen de múltiples opcions de lliuraments a domicili adaptades a les necessitats dels seus clients. Destaca especialment el nou servei d’entrega a domicili en horaris especials, pensat per a aquelles persones que passen tot el dia fora de casa i necessiten tenir la seva comanda en el moment just. Així, el lliurament es pot organitzar a primera hora del matí, de 7 a 9, o bé al vespre, de 20.30h a 23.00h.
Però hi ha més possibilitats adaptades a diferents necessitats. Si es tracta de productes de petites i mitjanes dimensions, a més del lliurament estàndard en 24/48 hores, els clients poden optar pel servei immediat en 2 hores o bé per l'enviament a domicili en la franja horària desitjada. Si és un producte de grans dimensions o grans electrodomèstics, hi ha múltiples opcions de lliurament que inclouen a més del lliurament del producte en el moment desitjat, també la retirada de l'aparell antic i, fins i tot, la posada en marxa del nou.
MediaMarkt Girona treballa dia a dia per poder oferir el millor servei als seus clients i satisfer d'aquesta manera les seves noves necessitats de compra amb un customer journey complet.