Les reserves per anar a 80 dels 118 càmpings que hi ha a la demarcació de Girona ja es poden fer a través de la nova central de reserves en línia que ha engegat l'Associació de Càmpings de Girona. Aquest nova eina també permetrà interactuar amb l'usuari ja que aquest podrà opinar sobre les seves estades en els càmpings o rebre ofertes periòdicament, entre altres coses.
Segons ha explicat el president de l'Associació, Josep Mª Pla, actualment ja no reben reserves via fax o carta sinó que el 90% de les reserves es fan en línia. Per aquest motiu, des del seu punt de vista, la nova central de reserves és una 'eina clau per afrontar el futur' i potenciar el sector del càmping. A més de la central de reserves, el nou web de l'Associació de Càmpings de Girona, també conté informació turística, agenda d'activitats a més de la tradició i la gastronomia de la demarcació.
Nou decret d'allotjament
D'altra banda, Pla ha avançat que el nou decret d'allotjament (que engloba hotels, càmpings i cases de turisme rural) s'aprovarà de forma 'imminent' i preveu alguns canvis que els permetrà fer 'un pas endavant'. Per exemple, la nova normativa recull que agumentarà el percentatge de bungalous que es poden instal·lar en els càmpings, que passarà del 30% al 40%, amb un 10% addicional de caravanes. D'aquesta manera, segons Pla, el nou decret s'adequa a les necessitats del sector, ja que la normativa actual és de l'any 1986 i 'està desfasada', des del seu parer.
A més, el nou decret també preveu que caldrà adequar l'espai que utilitza l'usuari en els càmpings a la mitjana europea, que equival a 100 m². Per aquest motiu, Pla ha reclamat que si adequen la superfície actual de 70 m² a la mitjana europea, també caldrà ampliar els càmpings per tal de no perdre capacitat. 'No es tracta d'augmentar les places sinó de millorar l'espai per no perdre quota de mercat', ha sentenciat Pla.
II edició del Premi Associació Càmpings de Girona
Aquest divendres, l'Associació de Càmpings de Girona també ha presentat la II edició dels guardons que atorguen als treballs i projectes presentats que responguin a una necessitat del sector. El premi va dirigit als estudiants de la Universitat de Girona, tot i que enguany s'amplia als estudiants d'altres universitat de parla catalana i que estan lligats al turisme, per promocionar i difondre el sector del càmping. El premi d'aquesta segona edició està dotat amb 3.000 euros.