El Departament de Territori enllestirà aquest setembre una proposta per millorar la seguretat al tram de la C-63 a Vidreres (Selva) on hi va haver el xoc mortal en què quatre joves van perdre la vida.
Aquí, la carretera és sinuosa i dona accés a diverses urbanitzacions. El director d'Infraestructures s'ha reunit amb l'alcalde per avaluar què es pot fer per evitar que els cotxes corrin massa i garantir que no es creïn situacions de perill quan els veïns de les urbanitzacions entrin o surtin de la calçada.
L'Ajuntament ha proposat que s'instal·li un radar de tram a la zona, que s'habilitin carrils d'acceleració i desacceleració als accessos de les urbanitzacions o bé que s'hi construeixin rotondes. En les properes setmanes, la Generalitat mesurarà la velocitat dels vehicles que passen per la C-63 i definirà les actuacions a dur a terme.
Gran velocitat
El cotxe on anaven les víctimes va xocar frontalment amb una furgoneta al quilòmetre 8,5 de la C-63 (la carretera que uneix Vidreres amb Lloret de Mar). L'accident va passar just a la sortida d'un revolt. Tot apunta que el cotxe anava massa ràpid, va agafar malament la corba, va envair el carril contrari i va xocar contra la furgoneta.
L'impacte va ser tan gran que el motor del cotxe va sortir projectat uns 20 metres més enllà. Les quatre víctimes van morir a l'acte. Eren el conductor del turisme i tres dels acompanyants. En concret, una noia de 29 anys de Sils; un jove de 26 de Salt, i dos nus de 31 i 21 anys de Vidreres.
Ja aleshores, l'alcalde va demanar a la Generalitat que portés a terme actuacions "urgents" per millorar la seguretat d'aquest tram de la C-63. Sobretot, entre el polígon de Vidreres i l'entrada del túnel que porta cap a Lloret. Jordi Camps ja va assegurar aleshores que la carretera era "perillosa", perquè hi ha molts revolts i els cotxes corren massa (en aquest tram, la velocitat màxima s'estén entre els 60 i els 80 quilòmetres per hora).
A més, l'alcalde de Vidreres també va dir que es creen "situacions de perill" quan els veïns de les urbanitzacions que hi ha a banda i banda (Terrafortuna, Puigventós o Aiguaviva Park) volen entrar o sortir de la C-63 (perquè en alguns casos, es veuen obligats a creuar el carril contrari).
La proposta, al setembre
Ara, el director d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, s'ha reunit amb l'alcalde per analitzar les millores a fer en aquest tram de la C-63. Durant la reunió, Jordi Camps ha proposat al Departament de Territori que s'instal·li un radar de tram a la zona i que es millorin les entrades a les urbanitzacions: bé sigui situant carrils d'acceleració i desacceleració a la calçada, bé sigui construint-hi rotondes.
El Departament, ara, estudiarà quines mesures es poden dur a terme. A més, en els propers dies també farà controls per mesurar la velocitat dels cotxes que circulen per aquest tram de la C-63. Es preveu que al setembre la Generalitat ja tingui una proposta damunt la taula per coordinar-la amb el municipi.
Durant els mesos d'estiu, sobretot, el trànsit a la C-63 s'incrementa exponencialment per l'arribada de turistes. De fet, com assegura l'alcalde de Vidreres, més del 60% dels vehicles que van cap a Lloret de Mar passen per aquesta via.