La subhasta dels tres dibuixos en tinta xinesa de Salvador Dalí que la casa La Suite de Barcelona ha posat a la venda aquest dijous a la tarda ha quedat deserta. Les obres, que tenien un preu de sortida d’entre 30.000 i 50.000 euros, van ser localitzades per una família catalana a l'interior d'uns llibres de la seva biblioteca particular. Amb tot, la Generalitat ha adquirit per 24.840 euros un oli sobre tela de Celso Lagar (Ciudad Rodrigo, 1891 - Sevilla, 1966), ‘Girona. Torre y ábside de Sant Pere de Galligans’, que data del 1915 i que possiblement va ser exposada a Barcelona el mateix any o l’any següent. Finalment, un particular s’ha quedat l'oli sobre tela d'Antoni Clavé 'Mannequins' per un tptal de 161.460 euros.
Un dels treballs és un dibuix amb tinta sobre paper realitzat l'any 1926 en què segons, la copropietària de La Suite, Beatriz du Breuil, s'hi aprecia l'empremta de Picasso sobre Salvador Dalí. Es tracta d'un home assegut en un cafè que es podria tractar d'un homenatge a Federico Garcia Lorca. "Dalí acabat d'arribar del primer viatge a París i després de conèixer a Picasso fa una proposta totalment cubista", ha afirmat du Breuil.
L'altra obra és una "premonició" de la pel·lícula 'El Perro Andaluz' de Luis Buñuel, una mà putrefacte. 'Ma putrefacte amb formigues' està signat l'any 1927. D'altra banda, el darrer treball és un dibuix en què es mostra un cos femení acompanyat d'un braç musculat i és també de 1927.
Segons Beatriz du Breuil, els quadres són rellevants perquè "no hi ha gaire obra en venta pública d'aquell període". Les tres obres mostren com entre els anys 1926 i 1927 Dalí va anar deixant enrere l'avantguardisme i el cubisme i va entrar de ple en el surrealisme. Els tres dibuixos en tinta xina són de mida reduïda un fet que, segons du Breuil, Dalí hauria fet intencionadament. Les obres estan "completament" començades i acabades per l'artista.
Segons Beatriz du Breuil, els quadres són rellevants perquè "no hi ha gaire obra en venta pública d'aquell període". Les tres obres mostren com entre els anys 1926 i 1927 Dalí va anar deixant enrere l'avantguardisme i el cubisme i va entrar de ple en el surrealisme. Els tres dibuixos en tinta xina són de mida reduïda un fet que, segons du Breuil, Dalí hauria fet intencionadament. Les obres estan "completament" començades i acabades per l'artista.
Els tres treballs han arribat a La Suite després que una família catalana els localitzés a l'interior d'uns llibres de la seva biblioteca particular. El passat febrer la família va decidir contactar amb la Fundació Gala – Salvador Dalí per obtenir la certificació de les obres i posteriorment van portar-les a subhasta. "Sembla que això ja no pugui passar, que algú tingui tres dibuixos de Dalí a casa i no ho sàpiga, s'haguessin pogut vendre la biblioteca sense saber-ho", ha comentat Beatriz du Breuil. Els originals haurien arribat a la família perquè algun avantpassat hauria pogut conèixer a Dalí o algun tercer els hauria pogut entregar les obres.
Es dona el cas que la mateixa casa de subhastes també ha ofertat l'oli sobre tela d'Antoni Clavé 'Mannequins'. Una obra de grans dimensions que l'autor hauria realitzat l'any 1950 . "Poques obres com aquesta han sortit a la venda amb tant bones condicions, des de 1970 que no havia sortit d'una col·lecció particular", ha comentat.
Es dona el cas que la mateixa casa de subhastes també ha ofertat l'oli sobre tela d'Antoni Clavé 'Mannequins'. Una obra de grans dimensions que l'autor hauria realitzat l'any 1950 . "Poques obres com aquesta han sortit a la venda amb tant bones condicions, des de 1970 que no havia sortit d'una col·lecció particular", ha comentat.