Cafès Cornellà treu al mercat unes càpsules compatibles amb Nespresso

S'han presentat en el 'showroom' gastronòmic per a professionals a Fornells de la Selva

Les empreses gironines Cafès Cornellà i Frigorífics Del Moral organitzen avui una jornada per a professionals del sector de la gastronomia i la restauració al Centre Cultural la Sitja de Fornells de la Selva. Enguany, Cafès Cornellà presenta les càpsules compatibles amb les cafeteres Nespresso que acaben de llançar al mercat després d'anys d'investigació. Durant la jornada, també se celebrarà la XIII edició del concurs El Millor Barista de l'Any convocat per la torrefactora.

També s'organitzen conferències i tastets per als visitants. La primera edició va ser l'any 2014 i es van superar el miler de visitants. La nova càpsula de cafè, dirigida al canal domèstic i Coffee Service (OCS), és el resultat d’anys d’investigació en la recerca del punt de torrat, punt de mòlt i envàs adients per aconseguir "oferir un producte qualitativament superior als existents en els canals de venda habituals aptes per a les màquines Nespresso", segons explica en un comunicat Cafès Cornellà.

El producte està disponible en les versions 'lungo' 'intenso', 'risttreto', 'espresso' i 'decaffeinato', es tracta d’un sistema de càpsula tancada, envasada en material plàstic PBT, que és el que permet "la màxima conservació de les qualitats organolèptiques del cafè torrat i la veritable extracció segons el Mètode Espresso". El producte està envasat individualment en la pròpia atmosfera del diòxid de carboni i, segons la firma, permet la conservació màxima sense necessitat de bosses protectores, amb o sense atmosfera modificada. Es presenta en caixes de 10 unitats i ja s'ha iniciat la seva comercialització a grans superfícies.

Frigorífics Del Moral aposta pels productes refrigerats

En el marc del 30è aniversari de Frigorífics Del Moral, l'empresa reuneix a les marques punteres del mercat en elaboracions dirigides a la restauració a base de gelats, carns, precuinats, patates, peix i marisc, pa i brioixeria i productes refrigerats. Amb aquesta última gamma, Del Moral incorpora al seu catàleg marques de primer ordre com ara Campofrío, Navidul, El Pastor, Granarolo o President, entre d'altres.

A banda de la presentació de les novetats, la jornada també inclou dues conferències. Una dedicada al cava i el seu maridatge a càrrec Josep Maria Llopart, director comercial de Caves Llopart, i Roger Poch, sommellier. La segona ponència estarà centrada en l'evolució del mercat en el canal Horeca (hotels, restaurants i càtering), les tendències i les claus per al creixement dins el sector. Aquest espai anirà a càrrec d'Europastry, empresa puntera del sector de les masses congelades de pa i pastisseria a nivell europeu.

Nova edició d'El Millor Barista de l'Any

Cafès Cornellà torna a convocar el concurs El Millor Barista de l’Any, el primer que es va organitzar a l'estat espanyol fa 13 anys. Durant el concurs, els cinc baristes seleccionats hauran de competir pel títol amb quatre preparacions: cafè espresso, cappuccino i beguda d'especialitat, amb base de cafè i sense alcohol. Optaran al premi Xavi Ruiz, de la cafeteria Sbt (Cerdanyola del Vallès), Jennifer Quílez, de l’establiment El Pas (Olot); Eva Ponsdomenech i Liliana Beltran, de l’Escola Hostaleria de Girona; i Pere Planells, alumne de l’IES Oliver Gran de Figueres. Tots ells, seleccionats entre més de 300 candidats, seran avaluats tant pels aspectes tècnics i sensorials com per la posada en escena.

El jurat tècnic estarà integrat pels experts Marc Saña, de Compak, i Albert Hom, professor de l’IES Oliver Gran. El jurat sensorial anirà a càrrec dels especialistes: Josep Perramon, de l’Escola d’Hostaleria de Girona; Antonio Torres, de Granier Barcelona; Marc Solé, barista de Somewhere Cafè; Xavi Iglesias, professor d’Hostaleria de l’Escola de Barcelona (EHTB); i Jova Rolón, barista professional i guanyadora del concurs gironí l’any 2013.

El concurs, que compta amb el suport del Club del Barista, continuarà amb l'entrega dels PINS de Plata i Or instaurats l'any 2011 per premiar el coneixement aplicat de la gastronomia del cafè per part dels baristes a les seves cafeteries Punt Espresso durant l’any anterior. El punt i final serà el lliurament del títol El Millor Barista de l'Any de Cafès Cornellà. Els dos finalistes optaran al campionat nacional de Catalunya.

Durant tot el dia, el públic assistent podrà degustar les novetats de Cafès Cornellà i dels productes distribuïts per Frigorífics Del Moral.

Les empreses organitzadores

Ara fa gairebé 100 anys es va iniciar el projecte empresarial de Cafès Cornellà, dedicada a la torrefacció de cafè i al desenvolupament de productes, preparats i sistemes sobre la base d'aquest ingredient. Són tres les generacions que han dirigit aquesta empresa familiar.

Actualment té una plantilla de trenta treballadors i una facturació de més de 6 milions d’euros, corresponent el 12% a l’exportació. Sobre una superfície de 2.000 m2, la seva planta de torrefacció produeix més de 700 tones de cafè a l'any (equivalent a més de 75 milions de tasses de cafè espresso). Del total de la seva producció, un 70% va adreçada al sector horeca, un 20% al vending i el 10% restant, al canal de l'alimentació, percentatge que s’incrementarà amb la comercialització de les noves càpsules compatibles amb les cafeteres Nespresso. Cafès Cornellà comercialitza més de 350 referències de producte complementari al cafè.

Per la seva banda, Frigorífics Del Moral és també una empresa familiar fundada per Joan del Moral ara fa trenta anys a la demarcació de Girona. El seu catàleg inclou gelats, congelats, productes a temperatura ambient i les masses, dirigits al sector horeca. Tenen un total de 1.400 referències.

Tenen una plantilla que oscil·la entre els 38 i 45 treballadors, segons la temporada, i compta amb unes instal·lacions de 3.000 m2, situades al polígon industrial de Fornells de la Selva. Aquestes instal·lacions estan equipades amb unes càmeres frigorífiques amb capacitat per a 1.000 palets, i amb un volum total de fred de 6 000 m3.

De total de la seva gamma de productes, el gelat per a gelateries professionals, la restauració, i petits supermercats de proximitat suposa el 38% del negoci. Així mateix, la gamma de productes congelats -carns, patates i verdures, peix, marisc, cefalòpodes, i precuinats (pasta, pizzes, plats preparats, aperitius, snacks- genera el 35% de la facturació, mentre que el ventall de masses (pa, brioixeria i pastisseria), el 22%. El 5% restant correspon a la distribució de productes refrigerats (nates, margarines, maioneses, làctics), i productes secs (olis, sopes/cremes, caldos, pastes, salses deshidratades, purés, postres en pols, així com tot tipus de complements i infusions).

L'any 2015 va facturar 11 milions d'euros. Aquell any, la firma va apostar per la gamma de productes refrigerats (pernils, embotits, formatges i nates), incorporant al seu catàleg marques com ara Campofrío, Navidul, El Pastor, Granarolo, President, entre d'altres.