L'alcaldessa de Figueres i candidata per CiU, Marta Felip, ha anunciat que si guanya les eleccions, en el pròxim mandat posarà en marxa una ràdio municipal per Internet per tal que Figueres "recuperi la capitalitat perduda als mitjans de comunicació".
Felip destaca que el nou mitjà serà l'"altaveu" de la tasca de les entitats del municipi i "un element fonamental per fomentar la participació ciutadana".
Inicialment, la ràdio comptarà amb una dotació mínima de personal i un grup de col·laboradors puntuals que elaboraran informatius i una programació estable sobre assumptes de ciutat.
La inversió per posar en marxa la ràdio rondarà els 50.000 euros sense comptar les despeses de personal.
Que Figueres torni a comptar amb una ràdio municipal és un projecte compartit per diverses candidatures. El PPC, per exemple, també inclou la proposta al seu programa electoral. Mentre que els populars aposten per signar un conveni de col·laboració amb Ràdio Vilafant per reduir al màxim els costos de la seva posada en marxa, CiU, amb el mateix objectiu, vol que inicialment emeti per Internet i, en funció de la seva evolució, estudiar la viabilitat de posar en marxa una ràdio municipal convencional.
Segons Marta Felip, el programa de CiU preveu que la futura ràdio compti amb els recursos econòmics necessaris per garantir un bon funcionament i una programació estable i ininterrompuda. Tot i que no ha volgut avançar el pressupost amb que comptaria, que dependrà del personal que hi treballi, sí que ha xifrat en uns 50.000 euros la inversió inicial per dotar-la tecnològicament.
La candidata de CiU vol que la futura ràdio sigui un element fonamental per potenciar la participació ciutadana. En aquest sentit, ha destacat que amb l'objectiu que els figuerencs estiguin informats dels afers municipals, la ràdio emetrà informatius d'interès local i serà l'altaveu de la tasca de les diferents entitats de la ciutat.
Amb la posada en marxa de la nova ràdio, CiU vol, d'una banda, que Figueres "recuperi la capitalitat als mitjans de comunicació", i, de l'altre, completar els canals de comunicació municipals que existeixen actualment, apostant per potenciar les xarxes socials i la pàgina web de l'ajuntament com a plataformes per transmetre informacions d'interès ciutadà.