La línia del Tren d'Alta Velocitat (TAV) que uneix les ciutats de Barcelona i Perpinyà (França) al seu pas per Girona i Figueres, ja no supera els 200 quilòmetres per hora segons ha explicat avui Cadena Ser.
El motiu vindria motivat perquè Adif va donar ordre fa dos mesos de rebaixar la velocitat dels combois ja que, a més velocitat, podrien fer descarrilar els trens de mercaderies que es creuen pel camí.
La limitació en velocitat és un evident greuge pels usuaris i és que els trens Mitja Distància tenen una velocitat punta de 160 quilòmetres per hora. El TAV ha circulat en el transcurs d'un any a 260 km/h de màxima des de la seva inauguració (malgrat la línia està preparada per suportar els 300 km/h) però l'activació del servei de mercaderies ha provocat aquest descens.
Adif assegura que aquesta limitació permetrà un ús més rendible de la línia, especialment en el tram comprés entre Figueres i Perpinyà. Amb tot, l'administradora del servei apunta que la reducció de velocitat és temporal però desconeixen fins quan. Aquesta no és l'única polèmica que envolta el traçat del TAV, ja que aquests trens no poden circular amb doble composició (dos combois enganxats) fins que no entri en servei la línia de Molt Alta Tensió (MAT) per manca de subministrament elèctric.