Des del consistori, la regidora de Promoció de la Ciutat, Lara Torres, ha assegurat que els comerços han notat un increment de les vendes respecte a altres edicions. La majoria dels visitants eren veïns del Maresme, el Baix Empordà o el Gironès tot i que també hi havia visitants de Barcelona i les comarques tarragonines. "El Shopping Night ha estat un èxit i pel concert dels 40 Principals hi van passar més de 4.500 persones", ha explicat Torres.
En aquesta tercera edició hi han participat 156 empreses i l'acció ha comptat amb un pressupost de 48.000 euros, tres vegades més que l'any passat. Durant aquests dies, un centenar de comerços d'aquesta localitat selvatana s'han sumat al 'Blanes 12' i han ofert descomptes que anaven des del simbòlic 12%, passant per dos per uns o, fins i tot, el 70% de rebaixa. Els bars i restaurants tampoc han volgut perdre's aquesta oportunitat turística i 38 establiments han ofert menús a 12 euros. Com a novetat també s'han preparat menús infantils per 8 euros.
La regidora de Promoció de la Ciutat, Lara Torres, ha assegurat que, des del dijous, la gran majoria dels restaurants tenien el cartell de complet. "S'han doblat torns, totes les 188 places hoteleres que s'havien sortejat s'han omplert i els comerços ens han explicat que han venut més que en les darreres edicions", ha comentat. En principi, a l'espera de les dades finals que es donaran a conèixer entre dilluns i dimarts, l'ajuntament de Blanes assegura que s'ha notat un increment de visitants. "Podem dir perfectament que l'acció promocional està plenament consolidada", ha afegit.
Durant aquest cap de setmana, la ciutat no ha parat de bullir amb multitud d'esdeveniments per a petits i grans. En total s'han fet més de 50 activitats com visites guiades al Jardí Botànic Marimurtra, viatges en creuer seguint la tònica del dos per un, classes magistrals de salsa, ioga, l'espectacle 'Els Somnis d'Alícia', concerts o una exhibició castellera, entre d'altres. "Hem vist que hi ha dos perfils de visitants, d'una banda els veïns de proximitat que venen de comarques com el Maresme, el Baix Empordà o el Gironès i que passen el dia i, d'altres, que han aprofitat els descomptes en les places hoteleres per passar un cap de setmana a la Costa Brava", ha explicat la regidora. En aquest segon cas, la majoria dels visitants són provinents de Barcelona, les comarques barcelonines i tarragonines.
Des del consistori ja han avançat que de cara a pròximes edicions volen continuar apostant per les activitats que han rebut més afluència de visitants durant aquesta tercera edició. "La Shopping Night va ser un èxit on es van repartir 12.000 euros i el concert musical gratuït de 40 Principales Tour va reunir a més de 4.500 persones", ha detallat Torres. A més, el consistori també vol seguir potenciant els tallers infantils en anglès i les activitats al carrer.
"Realment es tracta d'una acció promocional potent, ajuda a dinamitzar el centre i desestacionalitzar el turisme", ha subratllat la regidora. A diferència de l'any passat, el temps ha acompanyat aquesta tercera edició. Un fet que ha acabat d'arrodonir aquesta acció promocional que segueix les petjades del 'Girona 10'.