a 22a edició de la Firarebaixa de Girona ha tancat portes aquest diumenge després de cinc dies de ventes. El saló ha tingut una afluència de públic constant al llarg d'aquestes jornades, especialment durant el cap de setmana, quan els organitzadors han notat un augment considerable del nombre de visitants. Un 35% dels visitants provenien de fora de la ciutat de Girona i de poblacions de fora de la demarcació, especialment del Maresme i el Vallès Occidental.
Pel que fa a expositors, la majoria eren de les comarques gironines tot i que també s'han pogut veure firmes de València, Valladolid o, fins i tot, Portugal. Com és habitual, la roba, el calçat, les bosses de mà o els paraigües han tornat a ser els productes estrella. La directora de la Fira de Girona, Marta Plasencia, ha comentat que "els visitants han pogut trobar una amplia oferta de primeres marques amb descomptes d'entre el 50 i el 70%". Enguany, la fira ha apostat per oferir una sèrie d'activitats complementàries com tallers d'estètica i de maquillatge, passarel·les de moda i una guardaria. "Les tres coses han funcionat molt bé, en els tallers s'han esgotat les inscripcions, en els dos dies hem rebut unes 100 persones", ha assenyalat Plasencia. Per això, des de l'organització tenen clar que de cara al futur volen apostar per potenciar els tallers.
La directora ha explicat que un cop finalitzada la fira recolliran les impressions dels expositors a través d'una enquesta. Plasencia ja ha avançat que s'ha notat un descens del nombre d'assistents a la Firarebaixa - l'any passat hi van passar als 25.000 visitants- però relacionen aquesta caiguda amb la situació de crisi econòmica que pateixen les famílies.