La companyia Renfe ha traslladat a Catalunya deu models dels trens d'alta velocitat del 1992 completament remodelats per cobrir el trajecte entre Barcelona i Tolosa, Lió i Marsella coincidint amb la posada en marxa dels viatges directes entre la capital catalana i diverses ciutats franceses. Els combois, del model S-100, van entrar en funcionament l'any 1992 amb motiu de la inauguració del primer tram de l'alta velocitat a l'Estat entre Madrid i Sevilla i també van cobrir trajectes de l'Euromed.
En total, la companyia ha habilitat deu combois del model S-100, de 21 anys d'antiguitat però amb endolls als seients de classe turista, a diferència dels més moderns, que no en disposen. Fonts de Renfe han recalcat que malgrat que els combois datin de l'any 1992, s'han remodelat completament per dins i funcionen com si fossin nous. Els deu models cobriran habitualment el trajecte entre Barcelona i Tolouse, Lió i Marsella i un d'aquests ho farà entre aquesta darrera ciutat i Madrid.
A diferència dels models més nous d'AVE, que cobriran el trajecte directe entre Barcelona i París inaugurat aquest diumenge, els S-100 remodelats del 1992 disposen d'endolls en classe turista, una prestació que no es troba en els trens més nous i que ha generat nombroses queixes entre els usuaris. Per contra, tenen seients fixes a favor i en contra el sentit de la circulació sense que es pugui canviar la seva orientació.
Renfe va anunciar a principis del 2011 que optaria a remodelar deu models dels S-100 per als trajectes entre l'Estat i França, en lloc de comprar nous trens, amb l'objectiu d'estalviar més de 240 milions d'euros. En aquest sentit, segons la companyia, la remodelació dels combois ha costat uns 30 milions d'euros, uns treballs que va adjudicar a Alstom. Cada tren d'aquestes disposa de 347 places i disposen dels nous equips de senyalització per circular per la xarxa francesa.