Els comerciants de Palamós reclamen a la justícia que actuï contra dos lladres multireincidents, que han entrat desenes de vegades en comerços del municipi. El sector reconeix que els Mossos i la regidoria de Seguretat de l’Ajuntament “fan el que poden”, però lamenta que els dos homes segueixin delinquint, sense que ingressin a la presó de manera preventiva. Aquesta situació ha provocat que molts dels comerciants hagin col·locat cartells dirigits als lladres amb el missatge “no et molestis a trencar el vidre, no hi ha diners a la caixa”. I és que els darrers mesos l’activitat dels dos homes s’ha incrementat, especialment al nucli comercial. Això ha generat “malestar i incertesa” als propietaris dels negocis que demanen més “contundència”.
Des de l’Associació de Comerciants de Palamós expliquen que han fet reunions amb la policia per explicar la situació i celebren el “contacte permanent” que hi ha amb els Mossos per quan es comet algun robatori. A més, els agents també han facilitat consells de seguretat als propietaris dels negocis per intentar evitar més robatoris. “La idea és poder millorar la seguretat dels establiments”, remarca el gerent de l’entitat, Ventura Puig.
Més enllà de les recomanacions de la policia, la situació ha portat als propis comerciants a engegar iniciatives enginyoses. Una ha estat la de col·locar cartells a l’entrada dels locals advertint els lladres que no hi ha diners a la caixa i que, per tant, no cal que es molestin a trencar el vidre. La Georgina és la responsable de la botiga de roba Stroget i és qui va proposar-ho.
“Al final no podem fer gaire res més que avisar-los que no servirà de res que trenquin el vidre, perquè una de les coses que ens han dit els Mossos és que no deixem ni el canvi a dins de la caixa”, assenyala. A ella li van entrar per Carnestoltes i tem que hi tornin, ja que no té persiana i tampoc la pot posar. “Amb un roc et trenquen el vidre i ja t’han fotut”, lamenta.
Uns metres més avall de la botiga de la Georgina, també al carrer Cervantes, hi ha l’establiment que en Carlos Cubero porta amb la seva mare. Fa unes setmanes es van trobar el vidre rebentat i el pestell de seguretat remogut. De dins del seu establiment de productes naturals es van emportar la caixa amb els pocs diners que hi havien deixat i el telèfon mòbil de l’empresa. Per a en Carlos, el problema és la inseguretat que et genera i lamenta que dues persones facin anar de corcoll tants establiments de Palamós.
A tot arreu
Tot i que el nucli comercial que engloba els carrers Cervantes i Major són els principals llocs on s’han comès els robatoris, la realitat és que els lladres “actuen a tot arreu”. Un exemple és el de la Bàrbara Valverde, que té un bar a la plaça dels Comptes, al carrer Aragó, a un quart d’hora del centre. A ella li van entrar a robar rebentant el vidre del seu cafè i se li van emportar la caixa. “Ara estic esperant que em vinguin a canviar la porta, perquè em tornaran a entrar”, lamenta.