ACTUALITZAT 20h | Un ampli dispositiu dels Bombers de la Generalitat, Policia Local i voluntaris treballen aquest dissabte a la tarda en la recerca d’un home d’uns 80 anys desaparegut a Banyoles (Pla de l'Estany) des del matí. L’avís s’ha rebut a les 15:10 h, quan un testimoni ha informat que el seu pare no havia tornat i es trobava en parador desconegut, havent-lo vist per darrer cop pel barri de Mas Palau.
En l’operatiu s’han activat 13 dotacions terrestres, incloent-hi efectius del GRAE (Grup d’Actuacions Especials) i un helicòpter, que ha deixat de participar en la recerca amb la caiguda del sol. A les 19:00 h, encara hi havia 12 dotacions treballant sobre el terreny.
El punt d’emplaçament del dispositiu s’ha establert al pàrquing del gimnàs Triop's, on s’han muntat carpes per coordinar les tasques de recerca. També s’ha mobilitzat el grup caní de recerca procedent de Lleida i el GRAF (Grup d’Actuacions Forestals) per col·laborar en l’operatiu.
Els equips de rescat han iniciat una recerca extensiva per les zones properes a l’Estany de Banyoles i els entorns de la ciutat, ja que es considera que el desaparegut no hauria pogut allunyar massa lluny.
Passades les set del vespre s'ha decidit traslladar el centre de comandament a la Farga i continuar amb la cerca al llarg de tota la nit i matinada.