Mitjançant el cinema i el teatre, l'artista converteix els espectadors en 'voyers' d'una relació turmentosa entre la Julia i en Jelson que exemplifica la guerra de sexes i de classes socials. Les imatges enregistrades, gravades durant l'obra i la representació dels propis actors es superposa en un escenari que està en constant moviment. "Aquesta barreja permet crear un tercer territori lliure on l'espectador por renovar la seva mirada sobre el teatre", explica la directora.
L'espectacle és una adaptació de l'obra 'La senyoreta Júlia' d'August Strindberg, ambientada en el Brasil actual, tot i que manté el conflicte de l'obra original. "Julia és una noia molt jove que sedueix al seu xofer, la història parla de l'alliberament social, mostra els perjudicis que hi ha dins de la societat i em sembla que exemplifica una situació que pot ser molt comú arreu del món", explica la seva directora. Després de transformar el teatre en cinema a 'A falta que nos move', Jatahy torna a utilitzar aquests dos mitjans per composar una obra complexa que utilitza imatges rodades prèviament i en directe per barrejar-les amb la interpretació dels actors.
"Hem estat assajant molts mesos, el més difícil ha estat trobar una actuació que ens servís tant per al teatre com per al cinema", explica la creadora. En aquest sentit, Jatahy ressalta que una obra "només acaba" quan no es presenta més. "M'agrada treballar-hi, canvio coses d'una actuació a un altre, això és el que fa que l'espectacle sempre sigui viu", subratlla. A més dels canvis constants i del joc de càmeres i punts de vista, l'espectacle també juga amb els espectadors - els converteix en 'voyeurs' que sempre volen conèixer més- i amb l'escenografia. "Em va semblar interessant perquè fem del cinema una cosa en moviment, que es va desplaçant en l'espai", assenyala.
De moment, 'JULIA' ja s'ha presentat a diverses capitals d'arreu d'Europa com París o Brussel·les però avui a les nou del vespre serà la primera vegada que s'estrena a tot l'estat espanyol. "He viscut a Barcelona diversos anys, m'agrada molt; fa temps que conec el festival Temporada Alta i em sembla una gran oportunitat poder presentar aquest espectacle que crec que servirà per discutir sobre el que està passant a Brasil i la situació del cinema en aquest país", valora Jatahy. La creadora ressalta que va decidir apostar per l'obra de Strindberg perquè els conflictes narrats en aquesta peça són fàcilment traslladables a l'actualitat. "Brasil viu un moment de desenvolupament econòmic però l'abisme social segueix present, considero que l'art sempre és una mica política", afirma.
L'espectacle compta amb l'escenografia de Marcelo Lipiani, la música de Rodrigo Marçal i la fotografia i vídeo en directe de David Pacheco. Els intèrprets, que narren la història en portuguès, són Julia Bernat i Rodrigo dos Santos. L'adaptació acaba amb una pregunta i Jatahy vol que els espectadors surtin de l'espectacle en la mateixa situació. "Té molt a veure en un projecte que estic treballant ara, m'agradaria que es preguntessin si es pot creure en utopies, si creuen que poden fer canvis per millorar el món", conclou Jatahy.