L’Ajuntament de Girona invertirà 232.000 euros en la reposició de papereres, bancs i pilones per a la ciutat. Avui s’ha aprovat per Junta de Govern Local l’adjudicació de la compra, una inversió per al període de dos anys, el 2025 i el 2026, que es pot prorrogar dos anys més. Amb aquesta mesura, el consistori aposta pel manteniment dels diferents elements que hi ha a la via pública i que permeten tenir una ciutat més amable, neta i segura.
“Invertir en bancs i papereres als barris és també una manera de tenir-ne cura. Amb aquesta adquisició i a través del diàleg veïnal esperem renovar aquests elements tant necessaris per al dia a dia de la gent”, ha destacat el regidor de Mobilitat i Espai Públic de l’Ajuntament de Girona, Isaac Sánchez.
Les ubicacions dels nous elements de mobiliari urbà es repartiran pels barris a través de les sol·licituds que s'han rebut a la bústia d'avisos i suggeriments de l'Ajuntament. Els elements seran instal·lats a la via pública per les brigades de l’Ajuntament de Girona en aquell moment que calgui canviar o col·locar una nova paperera, banc o pilona.
Està previst comprar fins a un màxim de 90 bancs entre els dos anys, a més de fusta tècnica i material reciclat per arreglar parts malmeses. Aquests poden ser de diferents formats i models segons les necessitats del lloc on es col·loquin. Així, poden tenir diferents mides i ser amb respatller o sense, o amb algun tram amb respatller i l’altra sense. La voluntat és que tinguin una semblança als que ja hi ha instal·lats per la ciutat. Alhora, també es compraran diferents cadires de taulons.
Pel que fa a les papereres, està previst adquirir-ne fins a un màxim de 458 unitats de diferents models entre els dos anys. Per una banda, hi ha les papereres circulars, model més expandit per la ciutat. Per l’altra banda, hi ha aquelles que es col·loquen en punts com el Barri Vell, que són rectangulars i d’acer corten, i les de fusta de pi tractada o les d’acer corten i fusta que s’ubiquen a l’entorn natural.
Durant aquests dos anys també es compraran pilones fixes de diversos tipus. Aquí també s’inclou l’adquisició d’elements separadors de cautxú per a carrils bici.
El cost total de l’adquisició ascendeix a 231.939,82 euros. En concret, s’ha adjudicat a l’empresaParques y Jardines Fabregas SAU el subministrament de bancs i llistons de recanvis per un import de 94.900,78 euros (IVA inclòs), de papereres per un import de 73.669,64 euros (IVA inclòs) i de pilones i elements separadors per un import de 19.166,40 euros (IVA inclòs). També s’ha adjudicat la compra de subministrament de material reciclat a Fitor Forestal SL per 7.550,40 euros (IVA inclòs) i de fustes tècniques a Maderas Cunill SA per 36.652,60 euros (IVA inclòs).