Els psiquiatres i el forense que han examinat el detingut pel crim de Sant Joan les Fonts (Garrotxa) han conclòs que pot declarar davant del jutge, segons han explicat fonts properes al cas. L'arrestat, que té 22 anys, està ingressat a l'hospital d'ençà que els Mossos el van detenir mig despullat en ple carrer.
El noi va matar la mare del seu padrastre a l'interior d'una casa de la ronda Font Blanca i també va agredir una veïna quan arribava en cotxe a la zona. La víctima mortal, una anciana de 94 anys, tenia ferides d'arma blanca i la policia la va localitzar, ja sense vida, a dins l'habitatge. El detingut passarà a disposició aquest divendres davant el jutjat de primera instància i instrucció 2 d'Olot, que és qui porta el cas.
El crim a Sant Joan les Fonts va tenir lloc aquest dimecres pels voltants de les onze del matí. Una veïna que arribava en cotxe a la ronda Font Blanca es va trobar el jove mig despullat al carrer. El noi la va aturar, li va rebentar el vidre del cotxe i la va agredir.
Els Mossos d'Esquadra van rebre l'avís de l'atac i es van desplaçar ràpidament fins al lloc dels fets. Després de retenir l'agressor, que estava molt alterat, els agents van entrar al domicili d'on n'havia sortit mig despullat (i que tenia la porta oberta).
A l'interior de la casa s'hi van trobar el cos sense vida de la dona de 94 anys, a qui el jove hauria atacat amb un ganivet. A més, els policies també van veure com hi havia destrosses a la casa; en especial, a la cuina (amb plats i gots trencats).
Víctima i agressor eren familiars, perquè l'anciana era la mare del padrastre del detingut. El jove, tot i que no residia a la casa, sí que hi havia passat la nit. Com que ja s'havia mostrat agressiu dimarts al vespre, la seva mare va preferir que dormís al domicili.
Examen psiquiàtric
El jove va ingressar ahir a l'hospital d'Olot, on encara hi roman. També, perquè quan va sortir al carrer va patir una caiguda i es va fer un trau al cap.
Aquest dijous, el forense i els psiquiatres han avaluat l'estat del jove, per saber si estava en condicions de declarar davant del jutge o bé se n'ordenava l'ingrés psiquiàtric urgent. Entre les hipòtesis que s'especulaven, hi havia el fet que el noi hagués patit un brot psicòtic a l'hora de cometre el crim.
Segons ha pogut saber l'ACN, després de l'examen, els metges han conclòs que el detingut pot declarar davant del jutge. Aquest divendres, a primera hora del matí, passarà a disposició davant el jutjat de primera instància i instrucció 2 d'Olot, que és qui s'ha fet càrrec del cas.
D'altra banda, arran del crim, l'Ajuntament de Sant Joan les Fonts ha declarat tres dies de dol oficial.