El Ministeri de Transports i Mobilitat ha aprovat definitivament el projecte de traçat de la variant entre Figueres i Pont de Molins per un pressupost aproximat de 111 milions d'euros (MEUR). L'ampliació de la capacitat es farà en un tram de 8,2 quilòmetres i inclourà tres enllaços: un amb la C-31 i els altres dos amb la carretera C-260 i N-260.
A més, la intervenció s'està coordinant amb altres actuacions per a connectar la futura variant amb l'AP-7, a través d'una via d'alta capacitat. D'aquesta manera, el projecte actual començarà al sud de Figueres, connectant amb un tram anterior de nou traçat -també en fase de redacció-, fins a la connexió amb l'autopista al sud.
El traçat finalitzaria al nord de Figueres, connectant amb un altre tram posterior pel qual també s’està redactant un projecte de connexió amb la sortida nord de l’autopista.
Els 8,2 quilòmetres de traçat es componen de dues calçades de set metres separades per una mitjana de dos metres. El projecte contempla a duplicació de l’actual carretera per la banda dreta en tot el tram.
Pel que fa als enllaços, el de la C-31 s'adequarà sense modificar-ne la tipologia i el de la C-260 inclourà una rotonda. El de l'N-260 tindrà una forma de trèvol parcial amb dues rotondes per resoldre les interseccions entre els ramals i la carretera.