Segueixen havent-hi reaccions al tiroteig mortal durant la revetlla d'ahir al barri de la Font de la Pólvora de Girona quan, aquest matí, diversos familiars i amics de les víctimes han anat fins al domicili del suposat l'agressor i l'han destrossat.
Armats amb pals, martells, pics i altres eines, han forçat la porta d'accés on residia l'home que va matar a trets dues persones i ferir-ne dues més, i han començat a rebentar els mobles, les parets i les instal·lacions elèctriques.
Alhora, ha aparegut un vídeo del moment en què es va desencadenar la tragèdia enregistrada per un veí. Allà es pot sentir una ràfega de trets provinents del fusell AK-47 propietat suposadament de Guillermo C. H, del clan dels Tomate i que hauria cosit a trets les dues víctimes mortals i dues persones més, una d'elles menor d'edat. Les imatges han estat difoses a través de la xarxa social X per part de la periodista Anna Punsí.
La indignació entre les víctimes ja es va fer palès ahir a la nit a l'hospital Josep Treuta quan el germà de la dona morta, Yolanda H., de 44 anys, va intentar entrar a la força a Urgències davant la resistència dels Mossos d'Esquadra que ho van impedir.
La dona morta era Yolanda H., de 44 anys i treballava com a cuinar al centre d'acollida La Sopa, mentre que l'home era Juan H, de 48 anys i paleta de professió. Ambdues víctimes eren cunyats. De retruc, dues persones més també van resultar ferides, una d'elles un menor que va rebre diversos impactes de bala a la cara i podria ser traslladat a un centre hospitalari de Barcelona i una jove de 25 anys. Totes dues es troben en estat greu però estables.
Fins al lloc dels fets s'hi van apropar efectius de la Policia Municipal i els Mossos d'Esquadra que han activat un dispositiu gàbia per a aturar als autors del tiroteig.
Amb tot, les víctimes van ser traslladades fins a l'Hospital Josep Trueta de Girona per part dels familiars i un cop allà van començar una baralla contra els ARRO dels Mossos d'Esquadra que els van blocar el pas mentre intentaven colar-se a l'interior de la zona d'urgències reservada al personal mèdic. Una de les persones que va intentar accedir a la força era el germà de la dona morta.
Alguns dels agents van resultar ferits i patir diverses contusions. Segons ha pogut saber El Gerió Digital, els Mossos busquen pels entorns de Santa Llogaia d’Àlguema a l’Alt Empordà els responsables del tiroteig.
La investigació, que es troba en una fase molt inicial, indica que diversos testimonis van veure almenys quatre persones fugir després del tiroteig, entre ells l’autor, que es tractaria de Guillermo C. H., conegut fins i tot pels agents de l'Europol per tràfic d’armes.
Discussió per un petard
Segons ha pogut saber El Gerió Digital la discussió s'hauria iniciat arran d'una discussió entre la dona de l'agressor i una jove que li estaria recriminant que havia llençat un petard molt a prop d'un menor.
L'home aleshores va entrar a casa seva i va sortir armat amb el fusell AK47, una arma d'origen soviètic, disparant descontroladament a tothom que tenia per davant. Les bales van impactar contra les dues víctimes mortals, el menor i la jove.
Aleshores tots els components de la família de l'agressor van pujar en dos cotxes i es van fugar. Durant la fugida un dels cotxes també va atropellar a la dona cosida a trets.
Segons informacions pròximes al cas, un dels vehicles es podria haver dirigit en direcció França i l'altre cap a Granada. En un cotxe hi hauria els familiars de l'agressor, que han escapat per por de represàlies per part dels familiars de les víctimes, mentre que en l'altre hi viatjaria l'autor del tiroteig que fuig de la justícia.
La causa es troba sota secret de sumari i es desconeix a hores d'ara si s'ha practicat cap detenció.