El Govern ha aprovat aquest dimarts la creació administrativa de dues escoles, quatre instituts i cinc instituts escola per al curs 2023-2024 i ha donat llum verda a la integració administrativa de dos instituts a la xarxa pública.
L'objectiu és donar resposta a les necessitats d'escolarització de determinats municipis. Així, els centres educatius que podran iniciar la seva activitat lectiva el curs vinent s'ubiquen en diferents punts del territori.
Tres són centres del Consorci d'Educació de Barcelona (Institut Vallcarca, Institut TIC de Barcelona i Institut de Tècniques Audiovisuals i de l'Espectacle de Barcelona); i la resta corresponen als serveis territorials de la Catalunya Central, Girona, Lleida i el Vallès Occidental.
Als serveis territorials a la Catalunya Central començarà la seva activitat lectiva l'Institut Escola El Cabrerès (L'Esquirol). Als serveis territorials de Girona ho faran l'Institut Escola Josep Pous i Pagès de Figueres (Alt Empordà), l'Escola de Campllong (Gironès) i l'Institut Escola Mossèn Joan Batlle de Blanes (Selva).
Als serveis territorials a Lleida ho farà l'Institut Nou Alcarràs. Al Vallès Occidental, iniciaran l'activitat lectiva l'Institut Escola de Badia, l'Escola Nova de Badia i l'Institut Escola Feixes (Terrassa).
A banda, s'ha aprovat també la integració a la xarxa pública de l’Institut Escola Intermunicipal del Penedès (Sant Sadurní d’Anoia), amb efectes del curs 2021-2022, i de l’Institut La Vall del Tenes (Santa Eulàlia de Ronçana), amb efectes del curs 2020-2021.
Més de 8 milions d'euros per a una escola a l'Hospitalet de Llobregat
El Govern ha aprovat també destinar 8,1 milions d'euros a construir la nova Escola Paco Candel de l'Hospitalet de Llobregat. Sumant-hi l’aportació del consistori, la inversió total estimada del projecte ascendeix a 8,7 milions d'euros.
Aquest centre es troba ubicat en mòduls prefabricats des del 2011. La principal dificultat tècnica que s’ha hagut de superar ha vingut derivada del pas del túnel de la Línia 9 del metro per sota del solar, que limitava el nombre d’alçades que podia suportar el projecte.