L’Ajuntament de Girona ha presentat aquest matí els nous uniformes que lluiran els treballadors de Girona+Neta a partir d’ara. Es tracta d’una de les accions previstes en la primera fase del contracte de neteja viària i recollida de residus de la ciutat, que es va començar a aplicar el mes de setembre i que, de moment, se centra en la neteja viària, amb un augment i millora de serveis.
Els uniformes són més moderns i preparats per a les necessitats actuals, i han de permetre millorar les condicions de treball del personal de la neteja viària. A més, els conjunts són de color groc fluorescent, amb la intenció que siguin més visibles. En total s’han repartit 4.718 peces de roba d’hivern entre forros polars, polos, jerseis, pantalons, conjunts impermeables, bragues de coll, gorres i parques.
“De l’experiència que tenim amb el canvi d’uniformes de la Policia Municipal, vam comprovar que pel fet de ser roba més vistosa, la ciutadania identifica el personal més ràpidament i, per tant, s’hi adreça amb més facilitat, de manera que guanyem amb proximitat”, ha explicat el regidor de Seguretat i de Neteja i Recollida de Residus de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso, qui ha destacat també “la comoditat i adequació de les peces de roba”.
A més, de cara a la millora del servei, els treballadors i treballadores de Girona+Neta encarregats de la neteja viària començaran a fer servir una nova aplicació mòbil per agilitzar la feina. Cada equip tindrà un dispositiu que marcarà exactament la ruta que ha de fer aquell dia, i permetrà indicar qualsevol incidència que pugui afectar el servei. Els comentaris quedaran recollits automàticament al sistema, de manera que es podrà actuar amb més rapidesa i eficàcia en cas que sigui necessari, fet que hauria de repercutir en un servei més eficaç.
D’altra banda, avui el consistori ha començat una campanya adreçada a tota la ciutadania per tal que els veïns i veïnes de la ciutat coneguin les principals millores que comporta el nou contracte de neteja. La novetat més destacada és la neteja amb aigua a pressió a tots els carrers almenys un cop a la setmana, entre març i octubre, la qual es combinarà amb la neteja d’aspiració i altres.
També s’ha establert una escombrada manual de repàs en aquells carrers, places i espais públics que més s’embruten, així com una neteja especial els matins dels divendres, dissabtes i diumenges als espais d’oci nocturn. Hi ha més serveis de recollida de fulles i restes d’arbres i una neteja intensiva de la calçada i fileres d’aparcaments, a més d’un augment de freqüència en el buidatge de papereres i de retirada d’herbes en zones pavimentades, així com noves màquines i una brigada d’acció immediata per fer front a neteges imprevistes que treballa de dilluns a diumenge, matí i tarda.
El regidor Eduard Berloso ha assegurat que “els resultats dels canvis aplicats amb el nou contracte ja són palpables” i ha explicat que “esperem que encara puguin millorar a mesura que el servei i el personal agafin rodatge i s’acostumin al nou sistema que hem implementat”.
La campanya també busca instar la ciutadania a col·laborar en el bon funcionament del sistema de neteja viària. En aquest sentit, el díptic informatiu recorda a tothom que pot fer arribar suggeriments i comentaris sobre el servei a través de la bústia d’avisos municipals, així com demanar informació a través del correu electrònic o del telèfon 972419017.
Les altres fases previstes al contracte s’aniran posant en marxa progressivament. Es preveu que a finals d’aquest any es comencin a implementar els sistemes de recollida de residus. En concret, el desembre s’hauria d’aplicar el porta a porta domiciliari allà on predominen els models de casa unifamiliar, mentre que de cara al 2024, els contenidors intel·ligents s’haurien d’estendre a la resta de la ciutat.