El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha dut a terme el 15 i el 17 de novembre dues accions promocionals i comercials a les ciutats franceses de París i Lió, respectivament, en les quals han participat seixanta-set professionals del sector turístic i mitjans de comunicació francesos, i vint-i-cinc representants d’empreses i entitats turístiques de la demarcació de Girona.
Concretament, el dimarts 15 de novembre a París, va tenir lloc la doble acció promocional «Vivez en double à la Costa Brava et des Pyrénées de Gérone». Al migdia es va organitzar una presentació de l’oferta turística de la destinació seguida d’una activitat de dinamització, un tast a cegues de vins a càrrec de La Gastronòmica. La presentació anava dirigida a setze periodistes i creadors de contingut digital francesos especialitzats en turisme i viatges de Voyager Magazine, L’Echo Touristique, Voyages et Stratégie, Petit Futé, Le Routard i Voyagerluxe.com.
Al vespre va tenir lloc una presentació de la destinació seguida d’un workshop entre vint-i-cinc agents de viatges francesos i catorze professionals d’entitats i empreses turístiques gironines. Hi havia Viñolas Incoming, Turismon & Girona Guide Services, Evenia Hotels, Pola Giverola La Troupe Resort, Hotel Camiral at PGA Catalunya Golf & Wellness, Casa Anamaria Hotel & Villas, Alàbriga Hotel & Home Suites, Hotel Spa Terraza - Terraza Group, Brava Hoteles, Lloret Turisme, entre d’altres, i les oficines de turisme de Blanes, l’Escala-Empúries, Roses i Figueres. Aquesta acció va comptar amb la participació de Jordi Masquef, vicepresident segon del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona.
Posteriorment, el dijous 17 de novembre, a la ciutat de Lió, es va desplegar l’«Afterwork MICE & Sports à la Costa Brava et des Pyrénées de Gérone», en el qual van participar trenta agències organitzadores d’esdeveniments corporatius i esportius i vint-i-un representants d’empreses i entitats turístiques gironines, a més del Patronat (Viñolas Incoming, Hotel Terraverda, Hotel Ciutat de Girona, Espai Hoteler Mas Solà, Evenia Hotels, Park Hotel San Jorge, Hotel Vall de Bas i Finca Les Brides, Pola Giverola La Troupe Resort, Hotel Camiral at PGA Catalunya Golf & Wellness, Mas Torrent Hotel & Spa, L’Azure Hotel, Casa Anamaria Hotel & Villas, Lloret Convention Bureau, Peralada Resort, Alàbriga Hotel & Home Suites, La Costa Beach & Golf Resort, Hotel Spa Terraza -Terraza Group, Brava Hoteles, Costa Brava Verd Hotels i les oficines de turisme de Blanes i Roses).
Com a resultat d’aquesta acció es van produir reunions i es van generar oportunitats de negoci. L’acte va incloure una presentació sobre l’oferta turística especialitzada de turisme de negocis i turisme esportiu de la demarcació de Girona, una activitat de dinamització i, per concloure, un àpat gastronòmic a càrrec de tres cuiners membres del col·lectiu La Cuina de l’Empordanet.
El mercat francès, el de més presència
França és un mercat emissor històric i estratègic de proximitat per a les destinacions gironines i, en l’actualitat, se situa com el primer país emissor de turisme internacional a les destinacions de la Costa Brava i el Pirineu de Girona. Segons dades de la Fundació Eurecat (TDS), de l’1 de gener al 30 de setembre han arribat a la demarcació de Girona un total de 7.252.033 turistes, que han generat 23.896.361 pernoctacions.
En comparació amb l’ocupació registrada en el mateix període del 2019, la destinació ha experimentat un creixement global del 6,9 % pel que fa al nombre de turistes i del 3 % quant al nombre de pernoctacions en les diverses tipologies d’allotjaments turístics oferts.
Dels prop de 24 milions de pernoctacions que s’han registrat entre gener i setembre de 2022, més de 12,2 milions han estat generades per turistes estrangers. D’aquestes, un total de 4.751.510 pernoctacions han estat registrades per francesos, dada que s’incrementa el 3,4 % respecte al mateix període de 2019. Alhora, aquest valor també es pot traduir en el fet que, de cada deu pernoctacions generades per turistes internacionals, quatre han estat fetes per visitants francesos. Actualment el mercat francès representa el 19 % de la quota de mercat turística a la demarcació de Girona.
Amb vista al 2023, l’entitat continuarà apostant pel mercat francès com a mercat estratègic de proximitat, incrementant els esforços en publicitat i posicionament de marca i en la recuperació de l’operativitat turística.