Restauradors i hostalers gironins es reuneixen per debatre sobre una gestió més sostenible

L'acte, organitzat per Dibosch, va aplegar tres empresaris i el gerent de l'Associació d'Hostaleria de l'Alt Empordà

L'empresa Dibosch va acollir el passat mes d'octubre a Riudellots de la Selva una taula rodona amb restauradors i hostalers gironins per a debatre com enfocar el negoci cap a una gestió més sostenible arran de la demanda dels consumidors i, alhora, els mateixos empresaris.

A l'acte hi van participar Quim Casellas, xef del Restaurant Casamar de Llafranc; Raquel Gonzaga, directora de Casa Santa Elena de Santa Maria de Solius; Josep Maria Canyelles, fundador de Respon.cat i Max Huguet gerent de l'Associació d'Hostaleria de l'Alt Empordà. Els quatre van compartir experiències i accions dels seus projectes per augmentar la sostenibilitat, com també el respecte al territori i la seva gent.

Durant la introducció, Josep Maria Canyelles, expert en responsabilitat Social, va exposar tres tendències a tenir en compte: el desenvolupament de l'economia circular com a motor del teixit empresarial local i la sostenibilitat, la creació d'empreses saludables i, per últim, potenciar el bon govern de l'organització i la transparència. "Ara les empreses no només hauran de tenir l'objectiu de millora la seva facturació i beneficis per ser atractius i pròspers, sinó que a més, la seva activitat haurà de contribuir a fer un món millor", explica. "Les empreses que no s'adaptin al nou paradigma, els serà molt complicat atraure talent i perdran oportunitats de negoci per falta de visió", afegeix.

De la sessió en van extreure tres consells "per a tenir èxit en la transformació de qualsevol negoci cap a una empresa sostenible". El primer punt és integrar els valors sostenibles als valors de l’empresa. "No ha de ser una iniciativa individual d'algun dels professionals de l'empresa, sinó que tota l'organització ha d'avançar i prendre decisions seguint criteris sostenibles".

En segon lloc, les accions que es vulguin aplicar han de ser pràctiques d'executar en el dia a dia de l'activitat de l'empresa. "Si per a ser més sostenibles els empleats han de caminar mig quilòmetres per a reciclar, ho deixaran de fer per falta de temps".

I per últim, enfocar les accions a aquells aspectes que tenen un major impacte en l'entorn i l'empresa." Depèn de l'activitat de l'empresa el focus pot estar en reduir el quilometratge, el plàstic dels embalatges o en millorar la gestió de l'energia consumida".