La nova estació del TAV de Girona té goteres. Aquest edifici és de nova construcció i es va inaugurar encara no fa tres mesos. Amb les pluges dels darrers dies, l'aigua ha començat a escolar-se pel sostre i galledes i senyals alertant del perill de relliscades poblen el vestíbul de l'estació. L'aigua regalima de les bigues de fusta del sostre de la infraestructura.
Fonts d'Adif han confirmat que hi ha "problemes de filtracions" a la nova estació. Segons aquestes fonts, ja s'han enviat tècnics perquè esbrinin on es troba l'origen de les filtracions per tal de poder-lo solucionar. Mentrestant, els viatgers que accedeixen a l'estació hauran d'esquivar les galledes que recullen l'aigua del sostre.
L'estació provisional de l'alta velocitat a Girona va entrar en servei a principis d'any, coincidint amb l'arribada dels primers TAV. Encara no fa ni tres mesos que l'obra va acabar-se i l'edifici (que corre el risc de convertir-se en definitiu) ja té filtracions d'aigua i goteres.
Les humitats es troben a la zona del vestíbul. Aquí, hi ha parts de la llosa de formigó del sostre per on l'aigua s'escola i regalima per les bigues de fusta. Això ha obligat a estendre tot de galledes (n'hi ha fins a quatre) en diferents punts i també posar senyals alertant del perill de relliscades. Fins i tot, hi ha zones on el mosaic del terra té petits bassals d'aigua.
Fonts d'Adif han admès que hi ha "problemes de filtracions" a la infraestructura, i que ja s'hi han enviat tècnics perquè n'esbrinin la causa i es puguin reparar. De fet, fins fa pocs dies, hi havia muntada una bastida al vestíbul de l'estació, per veure l'origen de les humitats.
Retards de fins a una hora
Les goteres i l'escolament d'aigua, però, no són l'únic problema que s'ha viscut avui. I és que els combois de l'alta velocitat de la línia Barcelona-Girona-Figueres han acumulat retards. En total, s'han vist afectats sis trens.
El motiu dels endarreriments ha estat una incidència localitzada entre Figueres i Vilamalla (Alt Empordà). En l'argot tècnic, s'anomena una desconnexió de circuits; això, el que suposa és que hi hagi un semàfor que es posi en vermell, i que impedeix que el TAV pugui avançar fins que no estigui garantida la seguretat.
La majoria dels retards s'han situat entre els 20 i els 35 minuts. En algun cas, però, l'endarreriment ha estat fins i tot d'una hora (que és més del temps de trajecte que hi ha entre Girona i Barcelona).