Els empresaris de la Federació d'Hostaleria de les comarques gironines està en desacord amb la mesura que prohibirà, a partir del 2 d'abril, el pas de camions de més de 12 tones per l'N-II de Maçanet de la Selva a la Jonquera. La Junta directiva ha enviat dues cartes exposant els motius de la seva oposició a la ministra de Foment, Ana Pastor, i al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila.
Els empresaris argumenten que els camioners són un públic potencial d'hotels i restaurants a peu de carretera i que ara, amb l'entrada en vigor de la prohibició, aquests establiments perdran clients. La federació creu que la solució per a l'N-II passa per desdoblar-la i fer-hi obres de millora. La Junta Directiva de la Federació d'Hostaleria de les comarques de Girona, reunida el passat 12 de març, va decidir enviar dues cartes dirigides al conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i a la ministra de Foment, Ana Pastor, per exposar els motius pels quals estan en contra de la prohibició del pas de camions per l'N-II. Aquesta federació reuneix més de 1.500 empreses del sector d'arreu de la demarcació de Girona.
A la carta, els empresaris expressen que, principalment, la seva oposició a la mesura radica en el fet que creuen que els establiments a peu de carretera perdran molts clients. "Els camioners són un altre públic potencial de la nostra demarcació, sobretot a l'Alt Empordà, on mengen i dormen als establiments a peu de carretera", argumenten des de la federació. Els empresaris asseguren que els camioners són un "públic fidel" que ara es perdrà, en un moment en què la restauració ja ha vist caure el nom de clients. Segons dades de la federació, la restauració a les comarques gironines ha baixat entre un 30% i 50% els seus ingressos respecte el 2011.
La solució: arreglar la carretera
Tanmateix, els empresaris exposen a l'escrit que són conscients "del patiment dels habitants del poble de Bàscara" per on passen molts camions i hi ha nombrosos accidents. Ara bé, consideren que la solució a aquest problema no és fer passar els camions per l'AP-7 sinó que reivindiquen que el què cal és fer les obres compromeses de millora i desdoblament de l'N-II. A més, alerten de les "incomoditats" que suposarà per als clients de l'autopista haver de circular i compartir serveis amb major nombre de camioners "que alenteixen el trajecte".
"Tenim la sensació que ens estem convertint en un territori replet de prohibicions i restriccions, en un país autoritari amb molta burocràcia que impedeix seguir el dia a dia a les empreses de forma fàcil i sense complicacions", recull la carta enviada als dos responsables de Foment i Territori i Sostenibilitat.