L’Àrea de Turisme de Roses ha participat durant aquest mes de febrer en dues importants fires turístiques. Pensant en el públic europeu, va visitar a principis de mes el “Salon des Vacances” celebrat a Brussel·les, mentre que el passat cap de setmana es va desplaçar fins a la ciutat de Pamplona, per promocionar Roses en el marc de la fira Navartur. L’Ajuntament fa una molt bona valoració d’aquestes accions, que han atret gran quantitat de públic interessat a rebre informació sobre l’oferta turística de la població.
La primera cita promocional va tenir lloc entre el 31 de gener i el 4 de febrer a la ciutat de Brussel·les, on Roses va ser present en el “Salon des Vacances”, important certamen que constitueix un aparador únic s’exposen propostes turístiques d’arreu del món. La participació directa de Roses es va iniciar amb motiu de les insistents peticions per part de l’Oficina Espanyola de Turisme a Brussel·les i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, que van detectar un molt important volum de peticions sobre Roses per part del públic assistent a la fira.
Des de l’Àrea de Turisme de Roses es valora molt positivament l’experiència, així com la possibilitat de realitzar aquesta acció directa amb el públic final, molt important en el cas del mercat belga, on pràcticament un 80% dels turistes no passa per la intermediació a l’hora de contractar les seves vacances. D’aquesta manera, l’assistència a la fira resulta una gran oportunitat d’incidir en la decisió final del públic a l’hora d’escollir destinació vacacional.
De l’estada a Brussel·les se’n desprèn que Roses i la Costa Brava són destinacions turístiques ja conegudes per la majoria dels assistents a la fira, tal i com demostra el fet que Catalunya sigui la principal destinació turística dels belgues que visiten Espanya. Entre les informacions més demandades a peu d’estand, està conèixer la distància entre Brussel·les i Roses per carretera, les possibilitats d’allotjament que ofereix la població -amb especial incidència en els càmpings-, les rutes de cicloturisme i de senderisme existents, i les possibilitats de pràctica d’esports i de visites culturals.
L’Oficina Espanyola de Turisme a Bèlgica elabora anualment un estudi del mercat belga que l’Ajuntament de Roses ha fet arribar a empresaris locals, per tal que tinguin més coneixement de les característiques i necessitats d’aquesta demanda potencial.
D’altra banda, la segona cita turística rosinca d’aquest mes ha tingut lloc el passat cap de setmana (22-24 de febrer) a la ciutat de Pamplona, dins el marc de la VIII Fira de Turisme Navartur. L'organització ha donat la xifra de 28.981 visitants, cosa que suposa un increment del 15% respecte l'edició anterior.