L’Ajuntament de Banyoles ha presentat avui el nou web de Turisme Banyoles (de.banyoles.cat) que estrena nova imatge i inclou noves propostes per al públic que visiti la ciutat. Entre les novetats, destaca un espai de propostes per visitar en funció de l’estada, la potenciació del turisme esportiu o un espai per als professionals.
Al nou portal web s’hi reforça la nova marca turística ‘De Banyoles’, que es va presentar l’estiu del 2020, amb una navegació web “més ordenada, clara, simplificada i intuïtiva per accedir a la informació de referència per a les persones que ens visitin”, com ha destacat la regidora de Promoció Econòmica i Turisme, Anna Tarafa.
Pel que fa a l’estructura, el nou web s’organitza ara a partir de sis nous grans apartats: De Banyoles, Què fer, Planifica, Agenda, Professionals i Contacte. A més, a la portada, la imatge de capçalera permet visionar imatges i vídeos curts de Banyoles i a continuació es permet accedir i veure fàcilment l’agenda d’activitats, la informació d’interès i enllaços a altres pàgines web que poden ser de referència per al visitant, com pot ser el web de Cultura Banyoles, dels Museus de Banyoles o de l’àrea de turisme del Pla de l’Estany.
A l’apartat ‘De Banyoles’ es destaquen els sis grans elements que concreten les singularitats de la ciutat (ciutat, estany, esport, comerç, gastronomia i cultura), mentre que l’apartat ‘Què fer’ s’ha reestructurat destacant rutes, llocs d’interès, activitats, fires, festes i festivals, turisme esportiu, propostes per dies i publicacions, on es recullen els fulletons turístics que s’han editat.
En aquest apartat de ‘Què fer’, la principal novetat és l’apartat de propostes per dies resumint als visitants els punts imprescindibles d’una visita a Banyoles a partir de la visita de només mig dia i fins a tres dies; així com també s’ha reordenat i ampliat l’apartat de rutes per donar més visibilitat a les opcions tant per fer a peu com en bicicleta.
En les ‘Activitats’ també s’ha actualitzat i, com a novetat, es poden seleccionar les propostes segons si s’opta per un turisme familiar, esportiu o accessible, així com es poden marcar les preferències d’activitats perquè la web en proposi de similars i que l’ajudin a programar i planificar la seva visita a Banyoles. També s’ha reforçat la informació referent al turisme esportiu, que “en els darrers anys ha crescut a la ciutat”, com ha destacat Anna Tarafa.
Els apartats de ‘Planifica’ i ‘Agenda’, s’han millorat respecte l’anterior pàgina web, tant la presentació com l’accés a la informació. Per últim s’ha ampliat el contingut de l’apartat ‘Professionals’ que s’organitza ara en tres grans apartats: premsa, Banyoles Film Office i Logoteca, que és la novetat. A la logoteca els professionals d’establiments turístics de Banyoles poden descarregar-se la imatge de la marca De Banyoles per implementar-la a les seves pròpies webs i així oferir una visió global i que els seus clients tinguin accés a tot el ventall d’activitats i propostes que els ofereix la ciutat. Amb aquest mateix objectiu, també s’hi ha inclòs una galeria d’imatges promocionals de Banyoles.
La nova pàgina web de Turisme Banyoles es va presentar ahir dimarts a la tarda en un acte al Museu Darder que va comptar amb la participació de propietaris d’establiments turístics, de restauració i comercials.
El web de Turisme Banyoles va rebre durant tot l’any passat 162.000 visites, amb una mitjana de 300 visites mensuals, especialment de març a desembre. El número de visites a la pàgina web augmenta en moment claus d’activitat turística a la ciutat com la Setmana Santa, la Fira Medieval Fantàstica Aloja i la Fira de Sant Martirià.