Adif obrirà en el termini de dues setmanes i mitja un accés directe des del carrer Bisbe Sivilla fins a l'estació de Renfe. D'aquesta manera, els vianants que vénen de Santa Eugènia i Sant Narcís podran arribar a l'estació per la part posterior, com succeïa abans que comencessin totes les obres de l'alta velocitat. Aquest és un dels compromisos que l'Ajuntament de Girona ha tancat amb Adif en una reunió que es va celebrar dijous a Madrid. A banda d'això, el regidor delegat del Projecte Ferroviari ha avançat que dilluns començaran les obres de reposició del carrer Josep Maria Gironella i que els treballs prioritaris seran a tocar de cases i comerços per tal d'anar-los alliberant de les tanques d'obra.
El regidor delegat del Projecte Ferroviari, Carles Ribas, es va reunir dijous amb responsables d'Adif per tractar diversos aspectes relacionats, sobretot, amb les reposicions de les zones afectades durant les obres de l'alta velocitat. Ribas ha explicat que la voluntat és repetir aquests contactes cada quinze dies per tal d'anar fent un seguiment dels treballs.
En la reunió de dijous, Adif va confirmar que obriria un accés directe per comunicar l'estació de Renfe des de la part posterior. El pas, que tindrà entre quinze i vint metres d'amplada, es farà des del carrer Bisbe Sivilla i permetrà recuperar la connexió directa a l'estació des dels barris de Santa Eugènia i Sant Narcís. Aquesta era una de les demandes que els veïns de la zona van entregar a l'ajuntament dilluns passat. Segons ha avançat Ribas, aquest accés directe estarà fet en un màxim de dues setmanes i mitja.
A banda d'aquest compromís, el regidor ha explicat que dilluns també començaran els treballs per retornar el carrer Josep Maria Gironella a l'aspecte que tenia abans de les obres del TAV, fa més de quatre anys i mig. Per dilluns també està previst que Adif comenci a fer la rampa d'accés a l'aparcament subterrani de la llosa.
Ribas ha explicat que la voluntat d'Adif i jjuntament és que primer es facin les obres més properes als edificis i els comerços per tal de poder eliminar al més aviat possible les tanques que han estat objecte de queixes dels veïns. Així mateix, la primera fase dels treballs consistirà en realitzar la nova calçada a la zona més propera al viaducte que consisteix a condicionar un tram de 200 metres comprès entre el carrer Cassià Costal i la plaça d'Europa. Per aconseguir-ho es pavimentaran 2.800 m² de voreres, 1.500 m² de calçada i 700 m² de carril bici.
En les tasques de reposició, Adif també plantarà 45 arbres, es senyalitzaran quatre passos de vianants, s'executaran vuit guals a voreres per facilitar el trànsit de persones amb mobilitat reduïda, es pintarà la senyalització horitzontal, s'instal·laran quatre semàfors, es col·locaran 24 bancs, disset fanals, vuit papereres, una font i un parc infantil.
Durant la reunió, Ribas va exposar als responsables d'Adif les reivindicacions que els veïns van fer arribar a l'Ajuntament de Girona aquesta setmana. Així mateix, el regidor ha assegurat que també van teixir una estratègia comú amb Adif per tal de pressionar a Foment perquè acceleri els terminis de les reposicions destinant-hi més diners.
El regidor delegat del Projecte Ferroviari, Carles Ribas, es va reunir dijous amb responsables d'Adif per tractar diversos aspectes relacionats, sobretot, amb les reposicions de les zones afectades durant les obres de l'alta velocitat. Ribas ha explicat que la voluntat és repetir aquests contactes cada quinze dies per tal d'anar fent un seguiment dels treballs.
En la reunió de dijous, Adif va confirmar que obriria un accés directe per comunicar l'estació de Renfe des de la part posterior. El pas, que tindrà entre quinze i vint metres d'amplada, es farà des del carrer Bisbe Sivilla i permetrà recuperar la connexió directa a l'estació des dels barris de Santa Eugènia i Sant Narcís. Aquesta era una de les demandes que els veïns de la zona van entregar a l'ajuntament dilluns passat. Segons ha avançat Ribas, aquest accés directe estarà fet en un màxim de dues setmanes i mitja.
A banda d'aquest compromís, el regidor ha explicat que dilluns també començaran els treballs per retornar el carrer Josep Maria Gironella a l'aspecte que tenia abans de les obres del TAV, fa més de quatre anys i mig. Per dilluns també està previst que Adif comenci a fer la rampa d'accés a l'aparcament subterrani de la llosa.
Ribas ha explicat que la voluntat d'Adif i jjuntament és que primer es facin les obres més properes als edificis i els comerços per tal de poder eliminar al més aviat possible les tanques que han estat objecte de queixes dels veïns. Així mateix, la primera fase dels treballs consistirà en realitzar la nova calçada a la zona més propera al viaducte que consisteix a condicionar un tram de 200 metres comprès entre el carrer Cassià Costal i la plaça d'Europa. Per aconseguir-ho es pavimentaran 2.800 m² de voreres, 1.500 m² de calçada i 700 m² de carril bici.
En les tasques de reposició, Adif també plantarà 45 arbres, es senyalitzaran quatre passos de vianants, s'executaran vuit guals a voreres per facilitar el trànsit de persones amb mobilitat reduïda, es pintarà la senyalització horitzontal, s'instal·laran quatre semàfors, es col·locaran 24 bancs, disset fanals, vuit papereres, una font i un parc infantil.
Durant la reunió, Ribas va exposar als responsables d'Adif les reivindicacions que els veïns van fer arribar a l'Ajuntament de Girona aquesta setmana. Així mateix, el regidor ha assegurat que també van teixir una estratègia comú amb Adif per tal de pressionar a Foment perquè acceleri els terminis de les reposicions destinant-hi més diners.