El cap de llista de CiU, Santi Vila, ha visitat aquest matí els terrenys on la Generalitat ha projectat fer un baixador del TAV, a tocar de l'Aeroport de Girona. El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, i el portaveu adjunt de CiU al Congrés, Pere Macias, també han acompanyat el candidat durant la visitat. Per Vila, un projecte d'aquestes característiques -que impulsa i paga la Generalitat- és una mostra del compromís de CiU amb l'aeroport.
El director general de Transports i Mobilitat va exposar aquest projecte a la Cambra de Comerç de Girona per primer cop l'abril del 2011. A partir d'aquí, el Govern ha fet gestions per avançar en la redacció dels projectes i preveu que les obres puguin començar el 2014.
El baixador es preveu construir en un punt on hi ha una zona reservada per a l'estacionament i avançament de trens i, per tant, hi ha quatre vies. Per això, Font justifica que el projecte és senzill perquè només caldrà construir els edificis a banda i banda de les vies i un pas inferior per tal que els passatgers puguin passar d'una banda a l'altra. El projecte inclou fins a 500 places d'aparcament i es preveu millores en la carretera per unir l'estació amb l'aeroport amb uns autobusos llançadora que farien el trajecte, que no superaria els cinc minuts. El cost del projecte és de 9 MEUR i la previsió és que usarien l'estació 1,2 milions de passatgers cada any.
Font ha explicat que l'estació es fa en uns terrenys que són de l'Estat i que, per tant, caldrà signar un conveni amb Adif que determini com i qui gestiona el servei i les característiques dels trens (quins s'aturen, quant valen els bitllets, etc).
El candidat ha destacat les oportunitats que aquesta estació pot aportar a la promoció de l'aeroport ja que passaria a estar connectat amb alta velocitat tant amb Barcelona com amb Perpinyà i això suposaria un atractiu nou per a les companyies aèries que veurien una "oportunitat" en l'aeroport gironí.
Mantenir la política comercial
El candidat de CiU, Santi Vila, també s'ha referit a les accions de promoció de l'aeroport a través de convenis de màrqueting amb les companyies que s'han fet des de l'AGI, organisme que compta amb la participació del Govern, així com també de la Diputació, la Cambra i l'Ajuntament de Girona. El compromís de Vila és "mantenir o incrementar" aquests convenis de promoció amb totes les companyies que decideixin operar des de l'aeroport de Vilobí d'Onyar.
Per Vila, també cal avançar per tal que la gestió de l'aeroport es faci des del territori per tal de "posar fi al model centralitzat d'Aena".
El director general de Transports i Mobilitat va exposar aquest projecte a la Cambra de Comerç de Girona per primer cop l'abril del 2011. A partir d'aquí, el Govern ha fet gestions per avançar en la redacció dels projectes i preveu que les obres puguin començar el 2014.
El baixador es preveu construir en un punt on hi ha una zona reservada per a l'estacionament i avançament de trens i, per tant, hi ha quatre vies. Per això, Font justifica que el projecte és senzill perquè només caldrà construir els edificis a banda i banda de les vies i un pas inferior per tal que els passatgers puguin passar d'una banda a l'altra. El projecte inclou fins a 500 places d'aparcament i es preveu millores en la carretera per unir l'estació amb l'aeroport amb uns autobusos llançadora que farien el trajecte, que no superaria els cinc minuts. El cost del projecte és de 9 MEUR i la previsió és que usarien l'estació 1,2 milions de passatgers cada any.
Font ha explicat que l'estació es fa en uns terrenys que són de l'Estat i que, per tant, caldrà signar un conveni amb Adif que determini com i qui gestiona el servei i les característiques dels trens (quins s'aturen, quant valen els bitllets, etc).
El candidat ha destacat les oportunitats que aquesta estació pot aportar a la promoció de l'aeroport ja que passaria a estar connectat amb alta velocitat tant amb Barcelona com amb Perpinyà i això suposaria un atractiu nou per a les companyies aèries que veurien una "oportunitat" en l'aeroport gironí.
Mantenir la política comercial
El candidat de CiU, Santi Vila, també s'ha referit a les accions de promoció de l'aeroport a través de convenis de màrqueting amb les companyies que s'han fet des de l'AGI, organisme que compta amb la participació del Govern, així com també de la Diputació, la Cambra i l'Ajuntament de Girona. El compromís de Vila és "mantenir o incrementar" aquests convenis de promoció amb totes les companyies que decideixin operar des de l'aeroport de Vilobí d'Onyar.
Per Vila, també cal avançar per tal que la gestió de l'aeroport es faci des del territori per tal de "posar fi al model centralitzat d'Aena".