La diputada popular Concepció Veray i el portaveu del PP al Parlament, Enric Millo, han explicat les tres esmenes que el govern estatal inclourà en els pressupostos per a l'any vinent. Per una banda, es tracta d'una aportació extra de 5 MEUR destinada a obres de millora de la seguretat de l'N-II.
Segons ha detallat Veray, es tracta de 2 MEUR per al tram Tordera-Maçanet de la Selva, tram al qual l'Estat no hi destinava ni un euro l'any que ve. Foment ja va anunciar a finals d'estiu que no pensa desdoblar aquest tram ja que projecta unir l'N-II a l'alçada de Maçanet amb Granollers per una via de gran capacitat que passaria per l'interior. No obstant això i mentre aquest projecte no es fa realitat, Veray ha justificat que el ministeri invertirà 2 MEUR per millorar la seguretat d'aquesta via.
A més, Veray ha explicat que l'esmena inclou també inversions de 6 MEUR per al 2014 i de 12 MEUR per al 2015 per aquest tram de 8,9 km. "Ara el més important és lluitar contra la inseguretat vial, que fa que aquesta carretera tingui un alt grau de sinistralitat per sobre de la mitjana d'altres carreteres del mateix nivell", ha reconegut.
Amb aquest mateix objectiu i mentre Foment defineix quins trams desdobla des de Girona fins a la frontera, el PP també ha aconseguit incloure 3 MEUR més per a treballs al nord de l'N-II. Aquests diners, segons Veray, aniran enfocats a millorar la seguretat especialment a la variant de Figueres i també als estudis de les variants de Pont de Molins i Bàscara i d'altres estudis que calgui fer en aquests trams. "Foment i el grup del PP hem arribat a la conclusió que és més prioritari lluitar contra la inseguretat que seguir estudiant quin desdoblament fèiem ara que no hi ha diners", ha justificat Veray.
La diputada ha recordat que aquesta partida de 3 MEUR se suma als 10 MEUR que ja va incloure l'Estat per a obres de condicionament de la carretera de Girona a la frontera i que, per tant, finalment aquest tram disposarà de 13 MEUR d'inversions el 2013.
La diputada ha recordat que Foment ja ha adjudicat les obres al tram de Sils i Caldes -on les obres fa més de tres anys que es van aturar- i que les màquines entraran a treballar "en els pròxims dies". Per al 2013, Foment destinarà un total de 35,8 MEUR a l'N-II.
Primera partida per al tren convencional
La tercera esmena que ha inclòs el PP fa referència al tren convencional. La publicació del Pitvi -que estableix les infraestructures que farà Foment fins al 2024- va generar una allau de reaccions perquè el ministeri no incloïa fer el soterrament del tren convencional i, a més, detallava que les obres de soterrament o enderroc de viaducte eren de caràcter urbanístic i que les havien de pagar ajuntaments o comunicats autònomes. A Girona, aquest document va interpretar-se com la voluntat de l'Estat de no completar el projecte ferroviari i donar-lo per acabat un cop arribi l'alta velocitat, deixant pendent el soterrament del tren convencional i el posterior enderroc del viaducte.
Davant d'aquesta situació, la diputada del PP ha remarcat que han fet "molts esforços" per tal que per primera vegada en uns pressupostos estatals aparegui una partida destinada al tren convencional. Concretament, aquesta partida -de 50.000 euros- fa referència a l'estació del tren convencional i, segons Veray, exemplifica la voluntat de l'Estat de no deixar aquest projecte en un calaix.
Ara bé, Veray ha avançat que la voluntat de l'Estat és revisar el projecte del soterrament del tren perquè es va fer el 2007, en una època de bonança econòmica i que, per tant, ara s'ha de replantejar. Aquests 50.000 euros han d'anar destinats a l'estudi i redisseny del projecte i a millorar l'encaix entre l'estació existent i la provisional del TAV.
Segons ha detallat Veray, es tracta de 2 MEUR per al tram Tordera-Maçanet de la Selva, tram al qual l'Estat no hi destinava ni un euro l'any que ve. Foment ja va anunciar a finals d'estiu que no pensa desdoblar aquest tram ja que projecta unir l'N-II a l'alçada de Maçanet amb Granollers per una via de gran capacitat que passaria per l'interior. No obstant això i mentre aquest projecte no es fa realitat, Veray ha justificat que el ministeri invertirà 2 MEUR per millorar la seguretat d'aquesta via.
A més, Veray ha explicat que l'esmena inclou també inversions de 6 MEUR per al 2014 i de 12 MEUR per al 2015 per aquest tram de 8,9 km. "Ara el més important és lluitar contra la inseguretat vial, que fa que aquesta carretera tingui un alt grau de sinistralitat per sobre de la mitjana d'altres carreteres del mateix nivell", ha reconegut.
Amb aquest mateix objectiu i mentre Foment defineix quins trams desdobla des de Girona fins a la frontera, el PP també ha aconseguit incloure 3 MEUR més per a treballs al nord de l'N-II. Aquests diners, segons Veray, aniran enfocats a millorar la seguretat especialment a la variant de Figueres i també als estudis de les variants de Pont de Molins i Bàscara i d'altres estudis que calgui fer en aquests trams. "Foment i el grup del PP hem arribat a la conclusió que és més prioritari lluitar contra la inseguretat que seguir estudiant quin desdoblament fèiem ara que no hi ha diners", ha justificat Veray.
La diputada ha recordat que aquesta partida de 3 MEUR se suma als 10 MEUR que ja va incloure l'Estat per a obres de condicionament de la carretera de Girona a la frontera i que, per tant, finalment aquest tram disposarà de 13 MEUR d'inversions el 2013.
La diputada ha recordat que Foment ja ha adjudicat les obres al tram de Sils i Caldes -on les obres fa més de tres anys que es van aturar- i que les màquines entraran a treballar "en els pròxims dies". Per al 2013, Foment destinarà un total de 35,8 MEUR a l'N-II.
Primera partida per al tren convencional
La tercera esmena que ha inclòs el PP fa referència al tren convencional. La publicació del Pitvi -que estableix les infraestructures que farà Foment fins al 2024- va generar una allau de reaccions perquè el ministeri no incloïa fer el soterrament del tren convencional i, a més, detallava que les obres de soterrament o enderroc de viaducte eren de caràcter urbanístic i que les havien de pagar ajuntaments o comunicats autònomes. A Girona, aquest document va interpretar-se com la voluntat de l'Estat de no completar el projecte ferroviari i donar-lo per acabat un cop arribi l'alta velocitat, deixant pendent el soterrament del tren convencional i el posterior enderroc del viaducte.
Davant d'aquesta situació, la diputada del PP ha remarcat que han fet "molts esforços" per tal que per primera vegada en uns pressupostos estatals aparegui una partida destinada al tren convencional. Concretament, aquesta partida -de 50.000 euros- fa referència a l'estació del tren convencional i, segons Veray, exemplifica la voluntat de l'Estat de no deixar aquest projecte en un calaix.
Ara bé, Veray ha avançat que la voluntat de l'Estat és revisar el projecte del soterrament del tren perquè es va fer el 2007, en una època de bonança econòmica i que, per tant, ara s'ha de replantejar. Aquests 50.000 euros han d'anar destinats a l'estudi i redisseny del projecte i a millorar l'encaix entre l'estació existent i la provisional del TAV.