Les obres de la primera fase de la nova estació del TAV a Girona -la que hauria de ser provisional- avancen amb una data fixada: l'abril del 2013. Serà aleshores quan, com va anunciar l'Estat, entrarà en servei l'alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa i, per tant, els trens també s'aturaran a Girona.
El president d'Adif, Enrique Verdeguer, ha assegurat que, aleshores, l'estació provisional serà "operativa" per als passatgers, tot i que no ha volgut precisar si tota l'obra estarà acabada. De totes maneres, però, atenent als terminis, per enllestir tots els treballs en aquesta data caldrà treballar a contrarellotge.
I és que tot aquest paquet de l'obra, que es va adjudicar al juliol per 25 milions d'euros (MEUR), tenia un termini previst de tretze mesos. En total, inclou l'adequació de les andanes, la construcció de l'edifici provisional i la seva connexió amb l'estació del tren convencional.
L'edifici de l'estació provisional del TAV, que se situarà damunt la llosa on hi havia el parc Central, tindrà 1.288 metres quadrats. Serà un rectangle de 46 metres per 28 i, des d'aquí, els passatgers ja accediran al subsòl per anar fins a les andanes de l'alta velocitat (mitjançant dos ascensors, escales mecàniques i fixes).
Per connectar l'estació provisional amb la del tren convencional, Adif ho farà mitjançant un passadís exterior. Tindrà 42 metres de llargada i cinc d'amplada, i una estructura feta de pòrtics metàl·lics.
Risc de ser definitiva
De totes maneres, però, a l'Ajuntament de Girona no se li escapa que aquesta estació provisional corre el risc de convertir-se en definitiva. I per això, el consistori vol introduir millores al projecte. Aprofitant una visita d'obres del president d'Adif, Enrique Verdeguer, l'alcalde Carles Puigdemont ha forçat una reunió per debatre l'afer.
Durant la trobada, que ha durat uns vint minuts i s'ha fet a l'interior d'un tren en proves, Puigdemont ha detallat quins són aquells canvis que l'Ajuntament vol fer al projecte. "Es tracta de millorar la situació a curt termini, perquè si ens encaminem cap a un escenari on allò provisional pot ser definitiu, cal introduir millores", ha dit l'alcalde.
Entre d'altres, l'ajuntament proposa que el pas que connecti les dues estacions sigui subterrani. A més, tampoc accepta que es puguin perdre andanes per als autobusos.
De moment, Puigdemont ja ha arrencat un compromís a Adif: celebrar una reunió tècnica d'alt nivell on es debatin les propostes. La trobada es farà dimarts vinent a Girona. Puigdemont confia que Adif sigui sensible a les seves demandes, i que, a partir de la setmana vinent, també pugui tenir un calendari més acurat per saber quan arribarà l'alta velocitat a la ciutat.
Sense renunciar a la resta de fases
Tot i plantejar aquestes millores, però, l'alcalde també ha assegurat que això en cap cas suposa que l'Ajuntament renunciï a seguir reclamant a Foment que acabi d'executar tot el projecte en la seva globalitat. És a dir, les fases 2 i 3 de l'obra de l'alta velocitat a Girona, que inclouen el soterrament del tren convencional i l'enderroc del viaducte.
De fet, l'ajuntament ja ha presentat recursos i al·legacions als pressupostos generals de l'Estat i al PITVI per saber si, realment, l'Estat descarta completar l'obra. Sobre aquesta qüestió, precisament, també n'ha parlat el president d'Adif, Enrique Verdeguer no ha desvetllat si el soterrament del convencional s'aparcarà o no, però sí que ha dit que "es revisarà i actualitzarà el projecte, que data del 2007, per adequar-lo a les circumstàncies actuals".
El president d'Adif, Enrique Verdeguer, ha assegurat que, aleshores, l'estació provisional serà "operativa" per als passatgers, tot i que no ha volgut precisar si tota l'obra estarà acabada. De totes maneres, però, atenent als terminis, per enllestir tots els treballs en aquesta data caldrà treballar a contrarellotge.
I és que tot aquest paquet de l'obra, que es va adjudicar al juliol per 25 milions d'euros (MEUR), tenia un termini previst de tretze mesos. En total, inclou l'adequació de les andanes, la construcció de l'edifici provisional i la seva connexió amb l'estació del tren convencional.
L'edifici de l'estació provisional del TAV, que se situarà damunt la llosa on hi havia el parc Central, tindrà 1.288 metres quadrats. Serà un rectangle de 46 metres per 28 i, des d'aquí, els passatgers ja accediran al subsòl per anar fins a les andanes de l'alta velocitat (mitjançant dos ascensors, escales mecàniques i fixes).
Per connectar l'estació provisional amb la del tren convencional, Adif ho farà mitjançant un passadís exterior. Tindrà 42 metres de llargada i cinc d'amplada, i una estructura feta de pòrtics metàl·lics.
Risc de ser definitiva
De totes maneres, però, a l'Ajuntament de Girona no se li escapa que aquesta estació provisional corre el risc de convertir-se en definitiva. I per això, el consistori vol introduir millores al projecte. Aprofitant una visita d'obres del president d'Adif, Enrique Verdeguer, l'alcalde Carles Puigdemont ha forçat una reunió per debatre l'afer.
Durant la trobada, que ha durat uns vint minuts i s'ha fet a l'interior d'un tren en proves, Puigdemont ha detallat quins són aquells canvis que l'Ajuntament vol fer al projecte. "Es tracta de millorar la situació a curt termini, perquè si ens encaminem cap a un escenari on allò provisional pot ser definitiu, cal introduir millores", ha dit l'alcalde.
Entre d'altres, l'ajuntament proposa que el pas que connecti les dues estacions sigui subterrani. A més, tampoc accepta que es puguin perdre andanes per als autobusos.
De moment, Puigdemont ja ha arrencat un compromís a Adif: celebrar una reunió tècnica d'alt nivell on es debatin les propostes. La trobada es farà dimarts vinent a Girona. Puigdemont confia que Adif sigui sensible a les seves demandes, i que, a partir de la setmana vinent, també pugui tenir un calendari més acurat per saber quan arribarà l'alta velocitat a la ciutat.
Sense renunciar a la resta de fases
Tot i plantejar aquestes millores, però, l'alcalde també ha assegurat que això en cap cas suposa que l'Ajuntament renunciï a seguir reclamant a Foment que acabi d'executar tot el projecte en la seva globalitat. És a dir, les fases 2 i 3 de l'obra de l'alta velocitat a Girona, que inclouen el soterrament del tren convencional i l'enderroc del viaducte.
De fet, l'ajuntament ja ha presentat recursos i al·legacions als pressupostos generals de l'Estat i al PITVI per saber si, realment, l'Estat descarta completar l'obra. Sobre aquesta qüestió, precisament, també n'ha parlat el president d'Adif, Enrique Verdeguer no ha desvetllat si el soterrament del convencional s'aparcarà o no, però sí que ha dit que "es revisarà i actualitzarà el projecte, que data del 2007, per adequar-lo a les circumstàncies actuals".