Aquest hivern, l'aerolínia de baix cost irlandesa mantindrà només 21 rutes a l'aeroport de Girona. Això situa la reducció de vols com la més gran dels darrers anys. Entre d'altres, es perdran connexions amb capitals europees com ara Londres, Brussel·les i Dublín, i altres vols com el Girona-Madrid (aquest darrer, per discrepàncies amb Aena per les taxes).
Entre octubre i març de l'any vinent, Ryanair operarà 78 freqüències setmanals des de Vilobí d'Onyar. Sobretot, amb països com Itàlia o Alemanya. Encara que l'operativa de vols no està tancada, i es pot incorporar alguna ruta més a darrera hora, el cert és que la situació dificulta que s'arribi als 3 milions de viatgers al cap de l'any, xifra que Ryanair va pactar amb el Govern.
La Generalitat, però, ja adverteix que estarà amatent i que, sobretot, no cedirà. "Ryanair té un compromís signat amb la Generalitat per a la promoció de l'aeroport de Girona, que ha de complir; i si no ho fa, això implica penalitzacions econòmiques", assegura el conseller de Territori i Sostenibilitat.
Per a Recoder, de fet, aquesta clàusula és la gran diferència amb l'acord que l'aerolínia havia rubricat amb l'anterior tripartit. "Com a Govern, tenim l'obligació de garantir que compleixin els seus acords, i allò que Ryanair no transporti a Girona, perquè el mercat ha baixat, implicarà que no rebi una part de les compensacions que havia de percebre", ha afirmat el conseller.
És a dir, que baixarà l'aportació que paga el Govern en concepte de publicitat i màrqueting (fixada en 5,9 MEUR). Recoder ha estat molt clar a l'hora d'assegurar que no hi haurà matisos, i que el Govern no claudicarà amb els números. "Ryanair és una bona empresa, però se l'ha de lligar curt -i ho dic així de clar- perquè tenen una certa tendència a anar a la seva", ha assegurat amb fermesa el conseller.
El baixador del TAV, decisiu
Tot i la reducció de vols de Ryanair per aquest hivern, però, el conseller considera que el futur de l'aeroport de Girona "està garantit". I com a prova d'això, Recoder subratlla la voluntat de la Generalitat d'aixecar-hi un baixador per al TAV.
"És molt important, el Govern de la Generalitat el té planificat i és un element decisiu perquè l'aeroport de Girona no s'hagi de preocupar mai més pel seu futur", conclou el titular de Territori i Sostenibilitat. El baixador del TAV a l'aeroport de Girona, del qual ja se'n redacten els projectes, es vol situar a l'espai d'avançament de trens (PAET), que es troba a uns dos quilòmetres de l'aeroport.
Aquí ja hi ha dues vies al costat de les principals i dues andanes d'ús tècnic, que es poden condicionar per a passatgers. A banda, caldrà construir-hi una terminal de 600 metres quadrats i un aparcament per a cotxes d'unes 200 places.
Per fer el baixador i la terminal, el Govern calcula que caldrà una inversió total de 13,5 MEUR. Tot i això, en una primera fase, seran suficients 9 MEUR per posar-ho en servei. La previsió de la Generalitat és que, anualment, 1,2 milions de passatgers passin pel baixador del TAV a l'aeroport de Girona.
Tot i que aquest sigui un projecte que impulsa el Govern, però, perquè s'executi ha de comptar amb el vistiplau de l'estat espanyol. I és que el Ministeri de Foment és el titular de la via.
Entre octubre i març de l'any vinent, Ryanair operarà 78 freqüències setmanals des de Vilobí d'Onyar. Sobretot, amb països com Itàlia o Alemanya. Encara que l'operativa de vols no està tancada, i es pot incorporar alguna ruta més a darrera hora, el cert és que la situació dificulta que s'arribi als 3 milions de viatgers al cap de l'any, xifra que Ryanair va pactar amb el Govern.
La Generalitat, però, ja adverteix que estarà amatent i que, sobretot, no cedirà. "Ryanair té un compromís signat amb la Generalitat per a la promoció de l'aeroport de Girona, que ha de complir; i si no ho fa, això implica penalitzacions econòmiques", assegura el conseller de Territori i Sostenibilitat.
Per a Recoder, de fet, aquesta clàusula és la gran diferència amb l'acord que l'aerolínia havia rubricat amb l'anterior tripartit. "Com a Govern, tenim l'obligació de garantir que compleixin els seus acords, i allò que Ryanair no transporti a Girona, perquè el mercat ha baixat, implicarà que no rebi una part de les compensacions que havia de percebre", ha afirmat el conseller.
És a dir, que baixarà l'aportació que paga el Govern en concepte de publicitat i màrqueting (fixada en 5,9 MEUR). Recoder ha estat molt clar a l'hora d'assegurar que no hi haurà matisos, i que el Govern no claudicarà amb els números. "Ryanair és una bona empresa, però se l'ha de lligar curt -i ho dic així de clar- perquè tenen una certa tendència a anar a la seva", ha assegurat amb fermesa el conseller.
El baixador del TAV, decisiu
Tot i la reducció de vols de Ryanair per aquest hivern, però, el conseller considera que el futur de l'aeroport de Girona "està garantit". I com a prova d'això, Recoder subratlla la voluntat de la Generalitat d'aixecar-hi un baixador per al TAV.
"És molt important, el Govern de la Generalitat el té planificat i és un element decisiu perquè l'aeroport de Girona no s'hagi de preocupar mai més pel seu futur", conclou el titular de Territori i Sostenibilitat. El baixador del TAV a l'aeroport de Girona, del qual ja se'n redacten els projectes, es vol situar a l'espai d'avançament de trens (PAET), que es troba a uns dos quilòmetres de l'aeroport.
Aquí ja hi ha dues vies al costat de les principals i dues andanes d'ús tècnic, que es poden condicionar per a passatgers. A banda, caldrà construir-hi una terminal de 600 metres quadrats i un aparcament per a cotxes d'unes 200 places.
Per fer el baixador i la terminal, el Govern calcula que caldrà una inversió total de 13,5 MEUR. Tot i això, en una primera fase, seran suficients 9 MEUR per posar-ho en servei. La previsió de la Generalitat és que, anualment, 1,2 milions de passatgers passin pel baixador del TAV a l'aeroport de Girona.
Tot i que aquest sigui un projecte que impulsa el Govern, però, perquè s'executi ha de comptar amb el vistiplau de l'estat espanyol. I és que el Ministeri de Foment és el titular de la via.