Els Consells Comarcals del Baix i Alt Empordà conjuntament amb l'associació Alt Empordà turisme i la comissió turística del Baix Empordà inicien una acció promocional conjunta per incentivar el turisme de proximitat en un context on la crisi sanitària de la covid-19 limita la mobilitat i el sector turístic s'ha vist fortament afectat per la crisi econòmica.
L'objectiu d'aquesta campanya, que s'inicia avui i acabarà a finals de juliol, és atraure el nombre més gran de visitants a la zona, posicionar l'Empordà com un destí turístic segur, de proximitat i sostenible, i allargar la temporada més enllà dels mesos d'estiu. Les imatges que acompanyen a la iniciativa, que es pot veure al web, mostren el patrimoni i el paisatge de l'Empordà, evidenciant que les dues comarques tenen molts racons per descobrir per al visitant.
Els consells comarcals remarquen que és una gran oportunitat per a "refermar-nos com a una destinació turística de gran valor paisatgístic i cultural, i que compleix amb tots els criteris de seguretat que s'estan establint".
La difusió en múltiples suports es farà a tot Catalunya i el sud de França, potenciant tant els mitjans de comunicació tradicional (premsa, ràdio i televisió) com mitjans digitals i xarxes socials. La creativitat de la iniciativa ha estat ideada per la productora Visual13 que destaca que s'han buscat localitzacions que poguessin representar el territori.
L'espot s'ha realitzat íntegrament durant les setmanes de confinament i totes les imatges són rodades amb dron.
Es tracta, a més, d'una campanya ideada per a un públic que coneix l'Empordà, el té a prop i pot desplaçar-s'hi amb vehicle particular. D'aquesta idea va sorgir el lema central de la companya: "Jo em planto a l'Empordà".