L'obra es podrà veure des del 9 de febrer fins al 2 de maig en un espai que ha estat especialment concebut per acollir l'obra. Al mateix espai s'incorpora tant el quadre com uns panells informatius i també el cartell de circ que va servir a l'artista per copiar els tigres i també un esbós del cos de Gala que apareix a la pintura, un oli sobre taula de 51x41 centímetres.
L'obra ha estat exposada durant molts anys al museu Thyssen-Bornemisza de Madrid que ara l'ha cedit al Museu Salvador-Dalí de Figueres per tres mesos. Aquest no és el primer préstec que gestiona la Fundació Dalí que també ha acollit obres procedents del TATE de Londres i el MOMA de Nova York. L'obra la va fer Dalí durant la seva estada als Estats Units (1944), concretament a Nova York. Allà, va veure un cartell dels circ Ringling Bros and Barnum Bailey que va servir d'inspiració l'artista. A l'oli copia curosament aquests tigres amb una tècnica que, segons el director del museu, Antoni Pitxot, avança uns 30 anys el que faran posteriorment els artistes del moviment Pop Art.
El quadre recull elements clàssics de l'artista com el paisatge de Port Lligat, una magrana o l'elefant amb un obelisc inspirat en Bernini. A l'obra apareix Gala dormida, somiant, com suspesa en l'aire sobre una costa rocosa del Cap de Creus. D'una magrana –una fruita molt estimada per Dalí- n'apareix una escórpora, un peix espinós fàcil de veure a la costa de Cadaqués. De la boca del peix emergeixen els dos tigres en actitud agressiva i apareix també un fusell pròxim al cos nu de Gala. Un altre element del quadre és l'elefant amb llargues potes d'insecte amb un obelisc de Bernini al capdamunt.
Aquest element de l'elefant amb l'obelisc, significa per Pitxot, que el quadre conté tant elements del present de Dalí (els tigres) com també del passat, de l'època del Renaixement italià del segle XVII. El quadre apareix davant els ulls de l'espectador com si d'una seqüència cinematogràfica es tractés, una seqüència que apareix a la ment de Gala mentre somia.
Amb motiu del préstec, la Fundació Dalí ha editat un fulletó desplegable –amb una reproducció del quadre a tamany real- i s'han creat uns recursos accessibles des del web de la Fundació Dalí, com jocs i d'altres materials, pensats per acostar Dalí a les escoles, segons ha explicat la directora del Centre d'Estudis Dalinians, Montse Aguer.
L'obra ha estat exposada durant molts anys al museu Thyssen-Bornemisza de Madrid que ara l'ha cedit al Museu Salvador-Dalí de Figueres per tres mesos. Aquest no és el primer préstec que gestiona la Fundació Dalí que també ha acollit obres procedents del TATE de Londres i el MOMA de Nova York. L'obra la va fer Dalí durant la seva estada als Estats Units (1944), concretament a Nova York. Allà, va veure un cartell dels circ Ringling Bros and Barnum Bailey que va servir d'inspiració l'artista. A l'oli copia curosament aquests tigres amb una tècnica que, segons el director del museu, Antoni Pitxot, avança uns 30 anys el que faran posteriorment els artistes del moviment Pop Art.
El quadre recull elements clàssics de l'artista com el paisatge de Port Lligat, una magrana o l'elefant amb un obelisc inspirat en Bernini. A l'obra apareix Gala dormida, somiant, com suspesa en l'aire sobre una costa rocosa del Cap de Creus. D'una magrana –una fruita molt estimada per Dalí- n'apareix una escórpora, un peix espinós fàcil de veure a la costa de Cadaqués. De la boca del peix emergeixen els dos tigres en actitud agressiva i apareix també un fusell pròxim al cos nu de Gala. Un altre element del quadre és l'elefant amb llargues potes d'insecte amb un obelisc de Bernini al capdamunt.
Aquest element de l'elefant amb l'obelisc, significa per Pitxot, que el quadre conté tant elements del present de Dalí (els tigres) com també del passat, de l'època del Renaixement italià del segle XVII. El quadre apareix davant els ulls de l'espectador com si d'una seqüència cinematogràfica es tractés, una seqüència que apareix a la ment de Gala mentre somia.
Amb motiu del préstec, la Fundació Dalí ha editat un fulletó desplegable –amb una reproducció del quadre a tamany real- i s'han creat uns recursos accessibles des del web de la Fundació Dalí, com jocs i d'altres materials, pensats per acostar Dalí a les escoles, segons ha explicat la directora del Centre d'Estudis Dalinians, Montse Aguer.