Els hotelers, restauradors i comerciants de Girona intenten atraure visitants just després del Nadal i en plena costa de gener oferint, durant un cap de setmana, les pernoctacions i menús a deu euros cadascun per persona. Hi ha una trentena d'allotjaments entre hotels de 5, 4, 3, 2 i 1 estrelles, pensions, albergs, apartaments i cases de turisme rural. A partir de les dotze de la matinada del 4 de gener es poden fer les reserves a través dels webs destigirona.com, costabrava.org i booking.com.
En total, hi ha un miler de places que costen 10 euros per persona. Entre els visitants, hi haurà un sorteig de dos premis que consisteixen en un sopar gratuït al Celler de Can Roca i un altre al restaurant Massana, amb allotjament inclòs en un hotel de 4 i 5 estrelles de la ciutat de Girona.
A banda de l'allotjament, també hi ha una cinquantena de restaurants que ofereixen àpats a deu euros. El menú no és només per a les persones que facin pernoctacions a en algun hotel, sinó que és una oferta oberta per a tothom. Els restauradors calculen que serviran més de 8.000 menús.
Pel que fa al comerç, el comerciants del centre de Girona ofereixen 100 vals de descompte de 10 euros, descomptes del 10% en compres i una 'nit de compres' amb les botigues obertes de 10 del matí a 10 de la nit. El Mercat del Lleó ofereix bosses de productes frescos per un valor real de 30 euros a 10 euros i tastets a l'Aula Gastronòmica de 9 del matí a 4 de la tarda. 'Girona 10' ha creat una aplicació per a Iphone i Android a través de la qual es podrà seguir la campanya i les ofertes.
El president de l'Associació d'Hostaleria Girona Radial, Xavier Nicolazzi, ha explicat que la idea del 'Girona 10' va sorgir durant un dinar i com a manera per celebrar que National Geographic ha situat Girona i la Costa Brava com un dels llocs clau per passar-hi les vacances durant el 2012. "És molt important i ho havíem de celebrar", ha afirmat. La intenció és morir d'èxit i que omplin ben aviat totes les places que posen a disposició. Així, esperen poder fer cada any un nou cap de setmana 'de baix cost'.
L'Associació compta amb el suport de l'Ajuntament de Girona i el Patronat de Turisme. L'alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont, ha assegurat que fer aquesta oferta no vol dir que el sector estigui moribund i necessiti desesperadament vendre nits d'hotel sinó, diu, justament al contrari, que és un sector "molt viu" que vol innovar i buscar noves receptes per superar-se constantment.
En total, hi ha un miler de places que costen 10 euros per persona. Entre els visitants, hi haurà un sorteig de dos premis que consisteixen en un sopar gratuït al Celler de Can Roca i un altre al restaurant Massana, amb allotjament inclòs en un hotel de 4 i 5 estrelles de la ciutat de Girona.
A banda de l'allotjament, també hi ha una cinquantena de restaurants que ofereixen àpats a deu euros. El menú no és només per a les persones que facin pernoctacions a en algun hotel, sinó que és una oferta oberta per a tothom. Els restauradors calculen que serviran més de 8.000 menús.
Pel que fa al comerç, el comerciants del centre de Girona ofereixen 100 vals de descompte de 10 euros, descomptes del 10% en compres i una 'nit de compres' amb les botigues obertes de 10 del matí a 10 de la nit. El Mercat del Lleó ofereix bosses de productes frescos per un valor real de 30 euros a 10 euros i tastets a l'Aula Gastronòmica de 9 del matí a 4 de la tarda. 'Girona 10' ha creat una aplicació per a Iphone i Android a través de la qual es podrà seguir la campanya i les ofertes.
El president de l'Associació d'Hostaleria Girona Radial, Xavier Nicolazzi, ha explicat que la idea del 'Girona 10' va sorgir durant un dinar i com a manera per celebrar que National Geographic ha situat Girona i la Costa Brava com un dels llocs clau per passar-hi les vacances durant el 2012. "És molt important i ho havíem de celebrar", ha afirmat. La intenció és morir d'èxit i que omplin ben aviat totes les places que posen a disposició. Així, esperen poder fer cada any un nou cap de setmana 'de baix cost'.
L'Associació compta amb el suport de l'Ajuntament de Girona i el Patronat de Turisme. L'alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont, ha assegurat que fer aquesta oferta no vol dir que el sector estigui moribund i necessiti desesperadament vendre nits d'hotel sinó, diu, justament al contrari, que és un sector "molt viu" que vol innovar i buscar noves receptes per superar-se constantment.